Την ανάκαμψη του τομέα των κατασκευών από το α’ τρίμηνο του 2022, προέβλεψε χθες ο Πρόεδρος της Άκτωρ κ. Χρήστος Παναγιωτόπουλος.
Μιλώντας για την πορεία αναδιάρθρωσης του ομίλου ο κ. Παναγιωτόπουλος αναφέρθηκε στην υπογραφή σειράς νέων έργων ενώ επισήμανε τις δυσκολίες που δημιουργεί στην αγορά το κύμα ανατιμήσεων που μαστίζει τα υλικά κατασκευής και επιβαρύνει το κόστος.
Ο Πρόεδρος της τεχνικής εταιρείας, κατά την διάρκεια συνέντευξης τύπου -λίγους μήνες μετά την αλλαγή διοίκησης στην Ελλάκτωρ– έδωσε έμφαση στο σχέδιο εξυγίανσης, λέγοντας ότι η Άκτωρ έχει χαράξει το δρόμο που θα της δώσει και πάλι πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά.
Παράλληλα έχει μειοδοτήσει και βρίσκεται στο στάδιο της υπογραφής και νέων συμβάσεων συνολικού ύψους 544 εκατ. Ευρώ, από τα οποία 25 εκατ. ευρώ είναι ιδιωτικά.
Σχετικά με τις τιμές των υλικών κατασκευής που δημιουργούν μεγάλες δυσκολίες, ο κ. Παναγιωτόπουλος τόνισε ότι το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στα καινούργια έργα.
Ο κ. Παναγιωτόπουλος εμφανίστηκε ενωτικός στο θέμα της μετοχικής κόντρας μεταξύ των εφοπλιστών Δημήτρη Μπάκου και Γιάννη Καϋμενάκη και της ολλανδικής Reggeborgh Invest. Όπως είπε, η διαμάχη πρέπει να σταματήσει και τόνισε ότι δεν βοηθάει κανέναν και σίγουρα δεν βοηθάει την εταιρεία και τους ανθρώπους της. Ο Ακτωρ δήλωσε αποτελεί την ατμομηχανή του ομίλου και δεν μπορεί να δέχεται καθημερινά εξώδικα χωρίς λόγο.
Σχετικά με την κριτική που έχει δεχτεί για τις σχέσεις μεταξύ της κατασκευής και της P&C Development την οποία διοικούσε, πριν την ανάληψη καθηκόντων στον όμιλο και σήμερα διοικεί ο αδερφός του, ο πρόεδρος της ΑΚΤΩΡ χαρακτήρισε «μια μικρή εταιρεία» από την οποία αποχώρησε. «Δεν εμπλέκεται σε ανταγωνιστικούς διαγωνισμούς με την ΑΚΤΩΡ. Ακόμα και σε δύο διαγωνισμούς που συμμετείχε ανταγωνιστικά αποχώρησε» δήλωσε. Πρόκειται για το έργο της αγοράς Χανίων και τα έργα οδικής ασφάλειας στον άξονα Πάτρα – Πύργος. Και στα δύο μειοδότησε τελικά η ΑΚΤΩΡ.
Απέφυγε όμως να ανοίξει τα χαρτιά του για την Αττική Οδό και περιορίστηκε να πει ότι θα διεκδικήσει τη νέα σύμβαση.
Σε ότι αφορά την Εγνατία Οδό επανέλαβε ότι η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις αποχώρησε λόγω ROADIS αλλά παραδέχτηκε πως η Ελλάκτωρ δεν θα προσέφερε 1,5 δισ. ευρώ που ήταν η προσφορά της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects που επικράτησε.
«Με βάση τη δική μας κοστολόγηση, δεν κρίνω ανταγωνιστές που προφανώς έχουν τους δικούς τους λόγους για να δώσουν αυτή την προσφορά».
Για τα 32 εκατ. ευρώ που θα κληθεί να πληρώσει ο όμιλος με βάση απόφαση διαιτησίας για το έργο του μετρό στο Κατάρ, ο κ. Παναγιωτόπουλος τόνισε ότι η εταιρεία έχει προσβάλλει την απόφαση στα δικαστήρια με βάση το νόμο του Κατάρ με στόχο να ακυρώσει. Θετική όμως έκβαση υπήρχε σε διαιτησία στην Αλβανία, που θα μπορούσε να απορροφήσει τις ζημιές από τυχόν οριστικό κλείσιμο του φακέλου στο Κατάρ.
Για την πορεία της ΑΚΤΩΡ σημείωσε ότι τα τελευταία χρόνια ταλαιπωρήθηκε από λανθασμένες επιχειρησιακές επιλογές που οδήγησαν σε ζημιογόνα αποτελέσματα. Την περίοδο 2018 – 2020 ο τζίρος μειώθηκε κατά το ένα τρίτο ενώ οι αθροιστικές ζημιές έφτασαν τα 470 εκατ. ευρώ.