Το θέμα της μεταφοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων υβριδικών ή με υγραέριο ως καύσιμο συνεχίζει να προβληματίζει τους οδηγούς ενώ υπάρχουν και καταγγελίες για καθυστερήσεις στη διάρκεια της φόρτωσης.

Σε περίοδο που η επιβατική κίνηση εντείνεται ρωτήσαμε στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών οι οποίοι ξεκαθάρισαν:

1. Υπάρχει σύσταση προς τα ακτοπλοϊκές εταιρείες και όχι νόμος. Πρέπει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να είναι φορτισμένα κατά 40%. Για το θέμα αυτό υπάρχει ενημέρωση στις ιστοσελίδες των περισσότερων εταιρειών ενώ είναι ενημερωμένα και τα ναυτικά πρακτορεία. Η κάθε εταιρεία εφαρμόζει τη δική της πολιτική. Όμως σε γενικές γραμμές, γίνεται κατά την είσοδο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου

2. Κατά την είσοδο του ηλεκτρικού ΙΧ γίνεται δειγματοληπτικός έλεγχος από το πλήρωμα το οποίο ρωτάει τον οδηγό πόσο είναι φορτισμένη η μπαταρία, βάση της ένδειξης του ΙΧ. Οι ίδιοι δεν έχουν δικαιοδοσία να μπουν στο ΙΧ και να το ελέγξουν μόνοι τους.

3. Υπήρξε περιστατικά σε λιμάνι της δυτικές Ελλάδας όπου το ΙΧ ήταν φορτισμένο κατά 90% και επειδή υπήρχε χρόνος αρκετός μέχρι την αναχώρηση του πλοίου είπαν στον οδηγό να το κάνει μία βόλτα στην πόλη για να μειωθεί το ποσοστό φόρτισης!!!

4. Όμως αν το ποσοστό είναι άνω του 40% δεν αφήνουν κανένα αυτοκίνητο έξω από το πλοίο και κάνουν σύσταση στον οδηγό για την επόμενη φορά.

5. Τα πλοία είναι εφοδιασμένα με ειδικές κουβέρτες τις οποίες αν πάρει φωτιά κάποιο ηλεκτρικό ιχ τις ρίχνουν πάνω στο όχημα και περιορίζουν τη φλόγα.

6. Το 40% ισχύει και για τα υβριδικά ΙΧ όμως εκεί όπως ανέφεραν στο newmoney στελέχη εταιρειών δεν είναι σοβαρό το πρόβλημα αφού η μπαταρία που έχουν τα οχήματα αυτά είναι πολύ μικρή.

7. Για τα ΙΧ με υγραέριο οι εταιρείες έχουν εξοπλίσει τα πλοία με ειδικά μηχανήματα που ανιχνεύουν τυχόν διαρροή. Οι έλεγχοι γίνονται από τα μέλη πληρώντας που βρίσκονται στα γκαράζ ανά τακτά χρονιά διαστήματα.

Kατευθυντήριες οδηγίες (14/11/2023 & 16/4/2024) προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, για τη μεταφορά οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων (AFVs) με τα πλοία της ακτοπλοΐας, με σκοπό την ενημέρωση, πρόληψη και τον περιορισμό πιθανών κινδύνων, έχει εκδώσει το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής.

Σημειώνεται ότι στα AFVs περιλαμβάνονται: α) τα αμιγώς ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα που φέρουν συσσωρευτές (μπαταρίες) και β) τα οχήματα που χρησιμοποιούν υγροποιημένα και συμπιεσμένα αέρια καύσιμα.

Οι κατευθυντήριες οδηγίες βασίστηκαν σε μελέτη του ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) και την μέχρι τώρα διεθνή εμπειρία καθώς το ζήτημα μεταφοράς AFVs με πλοία έχει απασχολήσει σχετικά πρόσφατα τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα.

Οι προαναφερόμενες οδηγίες προς τους οδηγούς των AFVs που θέλουν να επιβιβαστούν σε ακτοπλοϊκό πλοίο, αναφέρουν ότι:

α) στα αμιγώς ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα πρέπει να γίνεται έλεγχος της θερμοκρασίας των συσσωρευτών ενώ το επίπεδο φόρτισης θα πρέπει να είναι έως 40% της συνολικής χωρητικότητάς αυτών και

β) στα οχήματα λοιπών εναλλακτικών καυσίμων, όπως υγραερίου ή φυσικού αερίου, οι δεξαμενές τους να μην περιέχουν καύσιμο άνω του 50% της συνολικής τους χωρητικότητας.

Η υποχρέωση

Επισημαίνεται ότι υπάρχει υποχρέωση από τους επιβάτες – οδηγούς να ενημερώνουν άμεσα το πλήρωμα του πλοίου σε περίπτωση λήψης οποιασδήποτε ένδειξης συναγερμού από το όχημά τους.

Δεν επιτρέπεται να γίνεται φόρτωση των οχημάτων AFVs που έχουν βλάβη στο σύστημα τροφοδοσίας τους και στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές τους (στην περίπτωση που αυτά δεν έχουν αφαιρεθεί). Η ευθύνη για την διασφάλιση ότι στο όχημα δεν υφίσταται βλάβη ή ζημιά στο σύστημα τροφοδοσίας, στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές του, βαρύνει αποκλειστικά τους κατόχους των οχημάτων αυτών και η ακτοπλοϊκή εταιρία δύναται να το εξασφαλίσει με όποιο τρόπο αυτή ορίσει.

Απαγόρευση

Τέλος, δεν θα επιτρέπεται η φόρτιση ηλεκτρικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων επί του πλοίου ενώ θα πρέπει να διασφαλίζεται ότι τα ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα δεν θα είναι συνδεδεμένα με κάποια πηγή ηλεκτρικού ρεύματος επί του πλοίου.

Διαβάστε ακόμη: