Μπορεί η Nestle και η Unilever να αυξάνουν τις τιμές του πιο αργά από τον μέσο πληθωρισμό, ωστόσο αυτό δεν φαίνεται ότι ήταν αρκετό για να ξανακερδίσουν τους πελάτες τους, που έχουν ήδη πληγεί σημαντικά από την ακρίβεια. Κι αυτό αποτυπώθηκε στην απογοητευτική αύξηση των πωλήσεων το πρώτο εξάμηνο.
Οι μετοχές της Unilever, σημείωσαν άνοδο 5%, καθώς παρόλα αυτά διατήρησε τις ετήσιες προβλέψεις πωλήσεών της και σημείωσε άνοδο κερδών στο πρώτο εξάμηνο, αλλά η μετοχή της Nestle σημείωσε πτώση 4% αφού μείωσε τις προοπτικές πωλήσεων της.
Η ακρίβεια αλλάζει τα δεδομένα
Μετά από σχεδόν τρία χρόνια ραγδαίων αυξήσεων στις τιμές και της παρατεταμένης παγκόσμιας κρίσης τους κόστους διαβίωσης, οι κατασκευαστές καταναλωτικών αγαθών προσπαθούν να προσελκύσουν και πάλι τους αγοραστές, οι οποίες στράφηκαν σε φθηνότερα, συχνά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, προκειμένου να αντιμετωπίσουν την ακρίβεια.
«Υπάρχει συμπεριφορά αναζήτησης αξίας μεταξύ των καταναλωτών. Υπάρχει πίεση, ειδικά στο φάσμα των χαμηλών εισοδημάτων», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Nestle, Mark Schneider, μιλώντας σε δημοσιογράφους.
Κατώτερες των εκτιμήσεων ήταν και οι πωλήσεις της Reckitt Benckiser, καθώς οι χαμηλότεροι όγκοι αντιστάθμισαν τις υψηλότερες τιμές.
Η βιομηχανία καταναλωτικών αγαθών παλεύει με την αύξηση του κόστους, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των αγαθών, η μεταφορές, αλλά και οι συσκευασίες έχουν γίνει σημαντικά ακριβότερα κατά τη διάρκεια και μετά την πανδημία και την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Η Nestle, η μεγαλύτερη εταιρεία συσκευασμένων τροφίμων στον κόσμο, μείωσε τις προοπτικές των πωλήσεών της για τα βιολογικά προϊόντα σε τουλάχιστον 3% από περίπου 4% προηγουμένως, λέγοντας ότι πρέπει να επιβραδύνει τον ρυθμό αύξησης των τιμών τιμών νωρίτερα από ό,τι θα ήθελε, καθώς οι καταναλωτές γίνονται άλλο και πιο συνειδητοποιημένοι σχετικά με το κόστος.
Οι πωλήσεις της ελβετικής εταιρείας στο πρώτο εξάμηνο αυξήθηκαν 2,1%, σε σύγκριση με τη μέση εκτίμηση του 2,5%. Ωστόσο, τόσο η Nestle όσο και η Unilever ξεπέρασαν τις προσδοκίες της αγοράς για όγκους πωλήσεων και περιθώρια κέρδους στο πρώτο εξάμηνο.
Διαφορετικοί δρόμοι
Τόσο η Unilever όσο και η Nestle ενισχύουν τις επενδύσεις στις επωνυμίες τους, αλλά ενώ η Nestle προσπαθεί να αυξήσει τις κυκλοφορίες νέων προϊόντων, η Unilever εμμένει στο σχέδιό της να κάνει «λιγότερα πράγματα, καλύτερα», εστιάζοντας στις πιο δημοφιλείς σειρές της.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Unilever, Χάιν Σουμάχερ, στο τιμόνι του πρώτου έτους, σχεδιάζει να διακόψει την επιχείρηση παγωτού, να απολύσει έως και 7.500 υπαλλήλους και να επικεντρωθεί σε 30 βασικές μάρκες καθώς προσπαθεί να αντιστρέψει χρόνια υποαπόδοσης.
Ο προκάτοχος του Σουμάχρε είχε επικριθεί επειδή επέτρεψε στις μάρκες του ομίλου να αυξηθούν σε περίπου 400, αποσπώντας την προσοχή της διοίκησης από τους καλύτερους παίκτες.
Η Nestle είπε ότι η προσέγγισή της στην κυκλοφορία προϊόντων δεν αφορούσε μόνο την ποσότητα, αλλά την ακρίβεια και την εστίαση, προσθέτοντας ότι ήταν σαφές τι μπορεί να κλιμακώσει και ποιες επωνυμίες να δημιουργήσει.
Η Reckitt ανακοίνωσε επίσης την Τετάρτη τα σχέδιά της να διερευνήσει επιλογές για την προβληματική της επιχείρηση διατροφής και να ξςεφορτωθεί ένα χαρτοφυλάκιο επωνυμιών οικιακής φροντίδας μέχρι το τέλος του 2025.