Σύμφωνα με τη μηνιαία αναφορά που εκδίδει το Ελληνικό Χρηματιστήριο Ενέργειας η δημόσια εταιρεία βρέθηκε τον Ιανουάριο να κατέχει το 64,5% στο σύνολο της προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας.
Το ποσοστό αυτό είναι υψηλότερο κατά περίπου 2 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2021 οπότε και ξεκίνησε το ράλι των ανατιμήσεων στην ενέργεια.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η αύξηση αυτή αποδίδεται σε ένα μικρό κύμα επιστροφής πελατών της, που είχαν μετακινηθεί τους προηγούμενους μήνες σε ανταγωνιστές της.
Η ΔΕΗ με την επιπλέον έκπτωση που παρείχε στα τιμολόγια ρεύματος των πελατών της αλλά και με τη διάθεση του φθηνότερου στην αγορά μέχρι το τέλος του περασμένου Νοεμβρίου προγράμματος σταθερής χρέωσης (χωρίς ρήτρα αναπροσαρμογής) της κατανάλωσης ρεύματος τσίμπησε… καταναλωτές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η δημόσια εταιρεία από την αρχή του 2021 μέχρι και τον Σεπτέμβριο έχανε μερίδιο στην προμήθεια ρεύματος. Τον Ιανουάριο του περασμένου έτους κατείχε το 67,15% των φορτίων κατανάλωσης κι έφτασε τον Σεπτέμβριο στο 62,62%. Επρόκειτο για το χαμηλότερο μερίδιο όλων των εποχών της ΔΕΗ στην αγορά ρεύματος.
Οι ανεξάρτητοι προμηθευτές
Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του Ελληνικού Χρηματιστηρίου Ενέργειας οι ανεξάρτητοι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας τον Ιανουάριο αντιπροσώπευαν το 35,5% του συνολικού φορτίου κατανάλωσης.
Το μερίδιο τους σε σχέση με τον Σεπτέμβριο τον μήνα κατά τον οποίο φούντωσαν… για τα καλά οι τιμές κατείχαν το 37,38%. Η απώλεια αυτή όπως προαναφέρθηκε καρπώθηκε από τη δημόσια εταιρεία.
Από τους εναλλακτικούς προμηθευτές το μεγαλύτερο ποσοστό στην προμήθεια ρεύματος είχε η Protergia της Mytilineos (7,07%), ακολούθησε ο ΗΡΩΝ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με 6,42%, η Elpedison των ΕΛ.ΠΕ και της Edison είναι στο 6,06%, η NRG του ομίλου της Motor Oil αντιπροσώπευε το 4,36% της προμήθειας, η Watt & Volt έκλεισε στο 2,66%, η «Φυσικό Αέριο Ελλάδος» είχε το 2,11% της αγοράς, η ΖΕΝΙΘ το 1,99%, η Volterra το 1,79%, η Volton το 1,61% κ.ο.κ.
Οι ανεξάρτητοι πάροχοι επιδίωξαν να ανταγωνιστούν τη ΔΕΗ με τη στροφή τους επίσης σε προγράμματα σταθερής χρέωσης αλλά και με προωθητικές ενέργειες στα κλασσικά προγράμματα τα οποία διαθέτουν σε συνδυασμό με άλλες προσφορές σε υπηρεσίες ή προϊόντα.