Για μεγάλο χρονικό διάστημα, η Upper Fifth Avenue στη Νέα Υόρκη κατείχε τον τίτλο του «ακριβότερου δρόμου στον κόσμο», αλλά πρόσφατα εκθρονίστηκε από το Montenapoleone, έναν μοντέρνο εμπορικό δρόμο στο Μιλάνο της Ιταλίας.
Κάθε χρόνο, η αμερικανική εταιρεία Cushman & Wakefield δημοσιεύει έναν παγκόσμιο δείκτη που κατατάσσει τις ακριβότερες εμπορικές περιοχές του κόσμου με βάση το ενοίκιο.
Η Πέμπτη Λεωφόρος κατέχει εδώ και καιρό την πρώτη θέση μεταξύ 138 κορυφαίων εμπορικών προορισμών σε όλο τον κόσμο, αλλά πέρυσι την ξεπέρασε η Montenapoleone, ο πιο δημοφιλής πολυτελής εμπορικός δρόμος του Μιλάνου.
Ο σύντομος δρόμος δεν προσελκύει μόνο τουρίστες που χαζεύουν βιτρίνες, αλλά και μερικούς από τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο, πολλοί από τους οποίους ξοδεύουν τουλάχιστον 2.500 ευρώ (2.600 δολάρια) ανά αγορά, τον υψηλότερο μέσο λογαριασμό στον κόσμο.
Ο τουρισμός πολυτελείας στο Μιλάνο έχει ανθίσει τα τελευταία χρόνια χάρη σε διάφορες φανταχτερές εκδηλώσεις, όπως δύο εβδομάδες μόδας και μια εβδομάδα σχεδιασμού, ενώ η ιταλική πόλη έχει επίσης καταφέρει να προσελκύσει πλούσιους μόνιμους κατοίκους με γενναιόδωρες φοροαπαλλαγές. Τα εμπορικά σήματα πολυτελείας έχουν ακολουθήσει το παράδειγμά τους, ανταγωνιζόμενα έντονα για τις καλύτερες τοποθεσίες για φυσικά καταστήματα. Και δεν υπάρχει καλύτερο μέρος στο Μιλάνο από τη Via Montenapoleone.
Ενώ τα ενοίκια στην Upper Fifth Avenue παρέμειναν σταθερά τα τελευταία χρόνια, στη Montenapoleone αυξήθηκαν κατά 30% και οι ειδικοί αναμένουν ότι θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο.
Οι εταιρείες αναμένεται να πληρώνουν κατά μέσο όρο 20.000 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο (2.047 δολάρια ανά τετραγωνικό πόδι) στη Montenapoleone, σε σύγκριση με 19.537 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο (2.000 δολάρια ανά τετραγωνικό πόδι). Πρόκειται για μια περιουσία, αλλά κολοσσοί όπως οι Fendi, Prada και Versace φαίνεται να το θεωρούν μια αξιόλογη επένδυση.
Η μεγαλύτερη μάρκα στο Montenapoleone φέρεται να κερδίζει μεταξύ 50 και 100 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως από τα φυσικά καταστήματά της, και αυτό χωρίς να υπολογίζεται ο αντίκτυπος του μάρκετινγκ που έχει σε δεκάδες εκατομμύρια ανθρώπους κάθε χρόνο.
Το μεγάλο πλεονέκτημα του Montenapoleone σε σχέση με άλλους διάσημους εμπορικούς δρόμους στον κόσμο είναι το σχετικά μικρό του μέγεθος. Έχει μήκος μικρότερο από ένα τέταρτο του μιλίου, πράγμα που σημαίνει ότι ο χώρος λιανικής πώλησης είναι πολύ περιορισμένος και, ως εκ τούτου, πολύ ακριβός. Τα κτίρια στον πιο ακριβό δρόμο του κόσμου μπορούν να πωληθούν για δισεκατομμύρια δολάρια και μόνο οι μεγαλύτερες εταιρείες μόδας μπορούν να αντέξουν οικονομικά να τα νοικιάσουν.
«Δεν μπορούν να χωρέσουν τα πάντα, αλλά αυτό είναι πλεονέκτημα, διότι ο περιορισμένος χώρος κάνει τον δρόμο ακόμη πιο αποκλειστικό και δυναμικό», δήλωσε στο CBS News ο Guglielmo Miani, πρόεδρος του Συλλόγου της περιοχής Montenapoleone.