Με μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια, οι σχεδιαστές της Style Porsche, μαζί με τους ειδικούς του τομέα μάρκετινγκ της εταιρείας από το Zuffenhausen, παρουσίασαν σήμερα τη νέα εκδοχή του εμβληματικού λογοτύπου της, το οποίο θα «φορέσει» για πρώτη φορά στα τέλη του 2023 η νέα Panamera.
«Με την καθαρότερη και πιο σύγχρονη εκδοχή του, το εκλεπτυσμένο logo της Porsche επικοινωνεί τον χαρακτήρα της εταιρείας. Ερμηνεύσαμε εκ νέου τα ιστορικά χαρακτηριστικά του και τα συνδυάσαμε με καινοτόμα σχεδιαστικά στοιχεία. Το αποτέλεσμα έρχεται να γεφυρώσει την ιστορία και το μέλλον της μάρκας», δηλώνει ο αντιπρόεδρο της Style Porsche, Michael Mauer.
Μέσα από μια διαδικασία που διήρκησε τρία χρόνια, το νέο έμβλημα της Porsche διαθέτει τώρα ελαφρώς τροποποιημένα χρώματα, με το χρυσό να έχει μια πιο σκούρα απόχρωση. Από εκεί και πέρα, η γραμματοσειρά που χρησιμοποιείται είναι πιο λεπτή, με την Porsche να επισημαίνει ότι η νέα προσδίδει «μια μοντέρνα αύρα διατηρώντας την παραδοσιακή πινελιά».
Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε επίσης και στον τρόπο που το νέο logo θα «περνά» από την 2D στην 3D εκδοχή του, καθώς το τελευταίο δεν θα κοσμεί στη φυσική του μορφή μόνο το αμάξωμα και το εσωτερικό των σπορ αυτοκινήτων της Porsche, αλλά θα πρέπει συγχρόνως να απεικονίζει την ταυτότητά της μάρκας στα σημεία πώλησης καθώς και σε ο,τιδήποτε σχετίζεται με την επικοινωνία.
Λίγα λόγια για την ιστορία του λογοτύπου της Porsche
Η Porsche χρησιμοποιεί για πρώτη φορά το γνωστό έμβλημά της το 1952. Το εμπορικό σήμα του Γερμανού κατασκευαστή δέχθηκε αλλαγές το 1954, το 1963, το 1973, το 1994 και το 2008, ενώ αυτή τη στιγμή όλες οι εκδοχές του είναι διαθέσιμα παγκοσμίως από την Porsche Classic ούτως ώστε να μπορούν να τοποθετούνται και σε vintage οχήματά της εταιρείας. Κάποια από αυτά κατασκευάζονται με περίτεχνες διαδικασίες, ως νέες εκδόσεις βασισμένες σε πρωτότυπα σχέδια και με χρήση ειδικών εργαλείων.
Η πρώτη… αναζήτηση για τη δημιουργία ενός λογοτύπου για την Porsche έγινε μέσω ενός ανοιχτού διαγωνισμού. Τον Μάρτιο του 1951, ο γιατρός και συλλέκτης έργων τέχνης Ottomar Domnick προκήρυξε στην πόλη της Στουτγάρδης έναν διαγωνισμό στον οποίο συμμετείχαν γερμανικές ακαδημίες τέχνης. Το έπαθλο που προσφέρθηκε για τη δημιουργία ενός λογότυπου ήταν 1.000 γερμανικά μάρκα. Ωστόσο, κανένα από τα σχέδια που υποβλήθηκαν δεν ανταποκρίθηκε σε αυτό που είχε κατά νου την εποχή εκείνη η διοίκηση της Porsche…
Στη συνέχεια Αμερικανός εισαγωγέας αυτοκινήτων Max Hoffman μίλησε στον Ferry Porsche προκειμένου να τον πείσει για την ανάγκη δημιουργίας ενός λογοτύπου κατά την επίσκεψή του στις ΗΠΑ στα τέλη του 1951. Τελικά, ο Franz Xaver Reimspieß, ένας πολύ ταλαντούχος σχεδιαστής, ο οποίος είχε σχεδιάσει και το λογότυπο της VW το 1936, ήταν αυτός που δημιούργησε το πρώτο λογότυπο της Porsche στις αρχές του 1952.