Ένα τρένο μαγνητικής αιώρησης που θα κινείται αυτόνομα θέλει να κατασκευάσει η κυβέρνηση του κρατιδίου του Βερολίνου, αναβιώνοντας ένα πρότζεκτ που δεν είχε καρποφορήσει.
Μια γραμμή που θα εξυπηρετεί τρένο μαγνητικής αιώρησης (maglev), αλλάζοντας πλήρως τον συγκοινωνιακό χάρτη του Βερολίνου, φαίνεται πως βρίσκεται στα σκαριά.
Την είδηση έκανε γνωστή ο Ντίρκ Στέτνερ, επικεφαλής της κοινοβουλευτικής ομάδας της Χριστιανοδημοκρατικής Ένωσης (CDU) στο Βερολίνο, επισημαίνοντας ότι το έργο θα έχει κόστος περί τα 80 εκατ. ευρώ και θα αφορά σε μια πιλοτική γραμμή μήκους 5-7 χλμ.
Το τρένο οπως δήλωσε θα κινείται αυτόνομα, δίχως δηλαδή οδηγό, θα μεταφέρει τόσο αγαθά όσο και επιβάτες, ενώ είναι εφικτό να κατασκευαστεί εντός διετίας, δίχως να υφίσταται σαφές χρονοδιάγραμμα.
Σύμφωνα με τους Χριστιανοδημοκράτες (CDU) το maglev train δεν θα υποκαταστήσει κάποια υφιστάμενη γραμμή, αλλά αντιθέτως θα διευρύνει το δίκτυο σε ορισμένες περιοχές, και θα έχει καθοριστική συμβολή στο να μειωθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση, καθώς θα οδηγήσει στον περιορισμό της χρήσης των ΙΧ.
Υπέρ της κατασκευής του maglev τρένου στάθηκε και η Ένωση Συγκοινωνιών Βερολίνου – Βραδεμβούργου (VBB), με τον επικεφαλής της, Ute Bonde, να επισημαίνει ότι η πόλη έχει ανάγκη από καινοτόμα πρότζεκτ και πως αυτό το μέσο μαγνητικής αιώρησης θα λειτουργήσει επικουρικά στα υπάρχοντα μέσα σταθερής τροχιάς.
Διευκρίνισε δε ότι είναι πιο ήσυχο και φθηνότερο από τα υπόλοιπα σιδηροδρομικά μέσα, και θα μπορούσε να αυτο-τροφοδοτείται με ηλιακή ενέργεια.
Σημειώνεται ότι η ιδέα ενός τρένου μαγνητικής αιώρησης δεν αποτελεί κάτι καινούργιο για το Βερολίνο. Μεταξύ 1984 και 1991 έγινε μια πρώτη απόπειρα, με το τρένο M-Bahn που εκτελούσε κανονικά δρομολόγια . Μετά την πτώση του Βερολίνου, όμως, το M-Bahn πέρασε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, και οι όποιες υποδομές ξηλώθηκαν προκειμένου να εξοικονομηθεί χώρος για την επέκταση της γραμμής 2 του μετρό.
Από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 υπήρξαν σχέδια για την πρώτη υπερ-ταχεία γραμμή της Γερμανίας, η οποία θα ένωνε το Βερολίνο με το Αμβούργο σε λιγότερο από μια ώρα. Το πρότζεκτ, ωστόσο, βάλτωσε το 2000 λόγω κόστους.
Το όραμα για ένα maglev τρένο έγινε το 2020, όταν ο χριστιανοδημοκράτης (CDU) νυν κυβερνήτης-δήμαρχος του Βερολίνου, Κάι Βέγκνερ, παρουσίασε πρόταση για κατασκευή τρένου μαγνητικής αιώρησης με στόχο είτε τη σύνδεση του Διεθνούς Αερολιμένα Βερολίνου-Βρανδεμβούργου είτε το «άνοιγμα» νέων οικιστικών περιοχών.
Διαβάστε ακόμη:
- Καιρός σήμερα: Έρχεται νέα κακοκαιρία – Η πρόγνωση ανά περιοχή μέχρι την Παρασκευή
- Αυτές είναι οι 10 πλουσιότερες βασιλικές οικογένειες στον κόσμο
- Έγινε και αυτό: Οι χωρισμένοι της Λάρισας έκλεισαν νυχτερινό κέντρο και έκαναν πάρτι (βίντεο)
- Καινούργιου – Βανδή – Σκορδά: Τι είδος γυμναστικής προτιμά η κάθε μία