Σήμερα (05/04), πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του νέου φωτοβολταϊκού πάρκου 16 MW αυτοπαραγωγής και ιδιοκατανάλωσης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, παρουσία του Υπουργού Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια και της Γενικής Γραμματέως Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρας Σδούκου.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη μονάδα αυτοπαραγωγής στην Ελλάδα, η οποία, ήδη από σήμερα, παράγει το 45% περίπου της ετήσιας κατανάλωσης της εταιρείας του αεροδρομίου. Η παραγωγή της εγκατάστασης, ύψους 27.500 μεγαβατωρών ετησίως, αντιστοιχεί περίπου στην κατανάλωση 6.650 νοικοκυριών.
Μέχρι το 2046, από τη λειτουργία της νέας εγκατάστασης των 16 MW, αποσοβούνται 71.500 τόνοι διοξειδίου του άνθρακα, ποσότητα που ισοδυναμεί με ένα δάσος αντίστοιχο της έκτασης του αεροδρομίου (16.000 στρέμματα). Το έργο εντάσσεται στη δυναμική στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης και περιβαλλοντικής υπευθυνότητας του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, ειδικότερα στον στόχο “Route 2025”, μία συνολική επένδυση της τάξεως των 100 εκατομμυρίων ευρώ περίπου, που ανακοίνωσε η εταιρεία το 2019.
Παράλληλα, αυτή η επένδυση και το πρόγραμμα αποτελούν έμπρακτες αποδείξεις της προσήλωσης και της δέσμευσης του Διεθνούς Αερολιμένα, ως πυλώνα του τουριστικού προϊόντος της πόλης, για τη συμβολή στην ανάδειξη της Αθήνας, όχι μόνο ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού, αλλά και βιώσιμου, για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης.
Συνδυαστικά, με το πρώτο φωτοβολταϊκό των 8 ΜW που λειτουργεί από το 2011 (το οποίο συμβατικά παράγει για το δημόσιο δίκτυο) και το καινούργιο των 16 MW αυτοπαραγωγής, παράγονται τα 2/3 των απαιτούμενων αναγκών του Διεθνούς Αερολιμένα σε ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, εντός του αεροδρομίου. Αυτό το γεγονός καθιστά το «Ελευθέριος Βενιζέλος» πρωτοπόρο –ίσως και μοναδικό– ανάμεσα στα αεροδρόμια στην Ευρώπη και διεθνώς.
Με την ολοκλήρωση της επόμενης φάσης, το 2025, η οποία εκτιμάται σε 45 MW φωτοβολταϊκών επιπλέον, θα εξασφαλισθεί η παραγωγή του 100% των αναγκών του ΔΑΑ σε ηλεκτρική ενέργεια για κάθε έτος έως το 2046, μεγιστοποιώντας την ιδιοκατανάλωση με χρήση μονάδων αποθήκευσης μπαταριών. Ο ΔΑΑ έχει ήδη υποβάλει τις σχετικές αιτήσεις, τόσο στη ΡΑΕ όσο και σε λοιπές αρμόδιες υπηρεσίες.
Από την πλευρά τους, τόσο ο Βασίλης Κικίλιας, όσο και η Αλεξάνδρα Σδούκου, έδωσαν τα εύσημα στους ανθρώπους που έτρεξαν και υλοποίησαν τον «πράσινο» στόχο, έκαναν λόγο για ένα εμβληματικό έργο, που ευθυγραμμίζεται και με την ευρωπαϊκή πορεία αλλά και την πολιτική και το όραμα της ελληνικής κυβέρνησης για την «πράσινη ανάπτυξη».
Ο Πρόεδρος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, Ριχάρδος Λαμπίρης, ανέφερε ότι το αεροδρόμιο ήταν εξαρχής στους πρωτοπόρους της καινοτομίας και της αειφορίας και προσέθεσε πως «το παρόν πάρκο αποτελεί ένα πολύ σημαντικό βήμα για την εκπλήρωση του στόχου μας, μηδενισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2025».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, Γιάννης Παράσχης, τόνισε ότι «το νέο φωτοβολταϊκό πάρκο των 16 MW αποτελεί έμπρακτη απόδειξη της προσήλωσης της εταιρείας μας, στον φιλόδοξο στόχο που ανακοινώσαμε τον Δεκέμβριο του 2019 για μηδενισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, μέχρι το 2025. Παρά τις εξαιρετικά κρίσιμες συνθήκες που αντιμετώπισε ο κλάδος την τελευταία τριετία και ενώ ήμασταν ακόμη σε αναμονή για τη διαμόρφωση του πλαισίου για την αυτοπαραγωγή και την αποθήκευση, το οποίο ολοκληρώθηκε μόλις πρόσφατα, προχωρήσαμε στην τμηματική υλοποίηση του έργου, ώστε να μην χαθεί χρόνος προς τον στρατηγικό στόχο μας, “Route 2025”.
Η προσπάθεια και η επιμονή μάς δικαίωσαν και σήμερα, είμαστε στην ευχάριστη θέση να εγκαινιάζουμε τη μεγαλύτερη μονάδα αυτοπαραγωγής στην Ελλάδα, μία επένδυση που ενισχύει με το σημαντικό της αποτύπωμα, την ταυτότητα της Αθήνας ως βιώσιμου προορισμού».
Συνολικά από το 2005 έως το 2021, ο ΔΑΑ έχει επιτύχει μείωση του αποτυπώματος πάνω από 60%, παρά τη σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης, μέσω σειρά παρεμβάσεων στις λειτουργίες και τις υποδομές του αεροδρομίου. Ο Διεθνής Αερολιμένας παραμένει το μοναδικό αεροδρόμιο στην Ελλάδα με Ουδέτερο Ισοζύγιο Άνθρακα (Carbon Neutral) και έχει λάβει την σχετική πιστοποίηση του προγράμματος Airport Carbon Accreditation του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων της Ευρώπης (Airports Council International – Europe), από το 2016.
Το 2019, το αεροδρόμιο δεσμεύθηκε για την επίτευξη μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα (NetZero Carbon) χωρίς αντισταθμιστικά μέχρι το 2025 –δηλαδή, πολύ πριν από τον στόχο του 2050, που ανακοίνωσαν τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια. Η ιδιαίτερα φιλόδοξη πρωτοβουλία “Route 2025” του αεροδρομίου της Αθήνας έχει ως στόχο την αυτοπαραγωγή καθαρής ενέργειας εντός του αεροδρομίου μέσω φωτοβολταϊκών για ιδιοκατανάλωση, για την κάλυψη του 100% των αναγκών του σε ηλεκτρική ενέργεια, η οποία αντιστοιχεί στο περίπου 90% του αποτυπώματος άνθρακα της εταιρείας.
Διαβάστε ακόμη:
- Νίκος Σειραγάκης: Οργή στην Κρήτη για την αποφυλάκιση – «Δεν έχει δείξει καμία μεταμέλεια»
- Πασχαλινό ωράριο: Πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματα τη Μεγάλη Εβδομάδα
- Λεονάρντο ντι Κάπριο: Φήμες τον θέλουν ζευγάρι με τη Μάγια Τζέιμα
- «Πρεμιέρα» για το «Καλάθι του Πάσχα» – Μέχρι πότε ισχύει και τι περιλαμβάνει