Περαιτέρω αύξηση της επιβατικής κίνησης που θα κινηθεί σε διψήφιο ποσοστό για το σύνολο της χρονιάς αναμένει για το 2024 το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, έχοντας ήδη σημειώσει στο οκτάμηνο αύξηση κατά 13,9% με ένα σύνολο 21,26 εκατ. επιβατών.
Παράλληλα, όπως ανέφερε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της «Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών» κ. Γιάννης Παράσχης κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των αποτελεσμάτων του πρώτου εξαμήνου στους αναλυτές το επενδυτικό πρόγραμμα κινείται εντός των στόχων και του χρονοδιαγράμματος για την υλοποίηση της πρώτης φάσης επέκτασης του αεροδρομίου έως 33 εκατ. επιβάτες μέχρι το 2028:
Για το θέμα των μελετών και του σχεδιασμού που είναι σε εξέλιξη αναμένεται να υπάρξουν περισσότερα νέα τις επόμενες εβδομάδες ενώ και το θέμα της χρηματοδότησης εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος της χρονιάς. Επισημαίνεται ότι με βάση τα όσα έχει γνωστοποιήσει μέχρι σήμερα η Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών, η χρηματοδότηση για την πρώτη φάση επέκτασης (από τις συνολικά τρεις στις οποίες το αεροδρόμιο σταδιακά θα φτάσει να έχει δυνατότητα εξυπηρέτησης έως και 50 εκατομμύρια επιβατών) απαιτεί κεφάλαια αντιστοιχούν σε 650 εκατ. ευρώ με το διαγωνισμό για την επιλογή project manager να «τρέχει» ήδη.
Σε σχετική ερώτηση για τις προβλεπόμενες επενδύσεις, σε κάθε περίπτωση και με δεδομένα τα αυξημένα κόστη κατασκευής, το ύψος του επενδυτικού προγράμματος θα εξαρτηθεί από τον τελικό σχεδιασμό και θα επικαιροποιηθεί από το τέλος του τρέχοντος έτους και μετά, όταν αυτός θα έχει προχωρήσει περισσότερο.
«Το Ελευθέριος Βενιζέλος είναι μεταξύ των ευρωπαϊκών αεροδρομίων με τις υψηλότερες επιδόσεις, με βάση και τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου, που κινήθηκε σε ιστορικά υψηλά παρουσιάζοντας νούμερα ρεκόρ με μεγάλη άνοδο της διεθνούς κίνησης», ανέφερε ο κ. Παράσχης, με την εταιρεία να συνεχίζει έως το τέλος της χρονιάς με υψηλό επίπεδο περιθωρίου προσαρμοσμένων κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA), άνω του 60%.
Στις νέες αεροπορικές φέτος περιλαμβάνονται οι Juneao Air, Air Arabia, Norse, Lot, Asiana, Smartwings ενώ και οι εγχώριες αεροπορικές AEGEAN και SKY Εxpress ήταν μεταξύ αυτών που επίσης αύξησαν το δίκτυό τους. Ως προς τις μη αεροπορικές δραστηριότητες υπήρξαν νέα καταστήματα στους εμπορικούς χώρους του αεροδρομίου από τους Pret a Manger, Panaidis, Sun of a Beach, Ancient Grreek Sandals και Cozykids, την ίδια που με βάση τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου, τα έσοδα από τους χώρους στάθμευσης ήταν πιο αυξημένα σε σχέση με την αντίστοιχη αύξηση της επιβατικής κίνησης, κατά 24% υψηλότερα.
Στα υπόλοιπα «μέτωπα», και λαμβάνοντας υπόψη τη συνεχή αύξηση της ζήτησης για πραγματοποίηση πτήσεων καθώς και την προσφερόμενη χωρητικότητα της εναέριας κυκλοφορίας εκ μέρους του διαχειριστή της, η διοίκηση αναφέρθηκε στην έγκριση της Αρμόδιας Αρχής για τη μεταβολή της κατηγορίας του αεροδρομίου από «μη συντονισμένο» σε «αεροδρόμιο με ευκολίες προγραμματισμού πτήσεων» για τη θερινή περίοδο 2025, έτσι ώστε να αποφευχθεί η περαιτέρω επιβάρυνση των ωρών αιχμής και να υπάρξει ανάπτυξη των λιγότερο επιβαρυμένων ωρών κίνησης με ισόρροπο και ελεγχόμενο τρόπο.
Ύστερα από διαδικασία διαβούλευσης με τους χρήστες του αεροδρομίου, η οποία ξεκίνησε στις 28 Μαρτίου 2024 και ολοκληρώθηκε στις 7 Ιουνίου 2024, η εταιρεία αποφάσισε να διατηρήσει αμετάβλητες τις αεροπορικές χρεώσεις για το 2024, με εξαίρεση την αύξηση του Tέλους Εξυπηρέτησης Επιβατών (ΤΕΕ), η οποία θα τεθεί σε ισχύ από την 1 Νοεμβρίου 2024, και στοχεύει στην αντιστάθμιση τυχόν απώλειας εσόδων λόγω της αναμενόμενης μείωσης του Τέλους Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (ΤΕΑΑ) όπως προβλέπεται στο Άρθρο 52 του Ν. 4465/2017, μέσω ισοδύναμης προσαρμογής του Τέλους Εξυπηρέτησης Επιβατών.