Υποστήκαμε για ένα χρόνο περίπου μία καλοστημένη “θεατρική παράσταση” από τις δύο κυβερνήσεις, της Ελλάδος και της Κύπρου σχετικά με την αδυναμία σύνδεσης των δύο κρατών.

Ομολογούμε ότι αδυνατούμε να βρούμε ποιά από τις δύο κυβερνήσεις ήταν η πιο κακή ηθοποιός.

Το καλώδιο είχε σταματήσει γιατί απλούστατα και οι δύο πλευρές  φοβόντουσαν την παρέμβαση της Τουρκίας.

Μία παρέμβαση που θα ήταν στρατιωτική όπως άλλωστε έδειξε και το περυσινό επεισόδιο της Κάσου. Αυτή είναι η μόνη αλήθεια.

Από εκεί και πέρα , ούτε η Κύπρος (κυρίως) ούτε η Ελλάδα είχε το σθένος να ομολογήσει ότι δεν μπορούσαν να μπουν σε πολεμικές περιπέτειες για την ηλεκτρική σύνδεση.

Έτσι βρήκαν ως άλλοθι , είτε το κόστος των 250 εκατ. Ευρώ (οφειλή προς την Nexans) που έπρεπε να πληρωθεί και ουσιαστικά θα μπορούσε να καλυφθεί και από δανεισμό και από κοινοτικά κονδύλια.

Αλλά και τα 25 εκατ. ευρώ, που επικαλέστηκε ο Χριστοδουλίδης, που φαίνεται ότι εμπόδιζαν την σύνδεση ήταν ένα ‘αστείο ποσό’.

Ο ΑΔΜΗΕ ήταν στο μέσο της διένεξης και βρέθηκε να γίνεται το ‘εξιλαστήριο θύμα’ που θα του φόρτωναν την αποτυχία του σχεδίου. Αλλά και ο CEO Μανουσάκης , δεν είχε ούτε το σθένος να υπερασπιστεί τον εαυτό του όταν δεχόταν τα πυρά από την κυπριακή πλευρά.

Η παρέμβαση ΗΠΑ και Ισραήλ επαναφέρουν το σχέδιο της σύνδεσης

Από την στιγμή που το Ισραηλ αρχισε να ασχολείται με το θέμα και οι ΗΠΑ έκαναν αισθητή την παρέμβαση τους στην περιοχή, είναι εμφανής ο περιορισμός της Τουρκίας στο θέμα της σύνδεσης τότε ο ΑΔΜΗΕ φαίνεται ότι ανέπνευσε και ως εταιρεία και ως μετοχή που σήμερα καταγράφει άνοδο άνω του 4% με αυξημένους όγκους συναλλαγών.

Οι νέες συνδέσεις με Ιταλία , Δωδεκανήσων, Βορείου Αιγαίου

Τη διεθνή διασύνδεση με την Ιταλία και τις εγχώριες νησιωτικές διασυνδέσεις με τα Δωδεκάνησα και το Βόρειο Αιγαίο, χαρακτήρισε ως τα τρία μεγάλα έργα του ΑΔΜΗΕ για την προσεχή πενταετία ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Διαχειριστή, κ. Μάνος Μανουσάκης, κατά την ομιλία του στο 8ο Athens Investment Forum.

Ειδικότερα, αναφορικά με τη διασύνδεση Ελλάδας-Ιταλίας, είπε ότι πρόκειται για ένα έργο που θα τριπλασιάσει την τρέχουσα μεταφορική ικανότητα μεταξύ των δύο χωρών, προσθέτοντας ότι είναι απολύτως απαραίτητο για τις εξαγωγές του πράσινου ενεργειακού πλεονάσματος που παράγεται στην Ελλάδα.

Ως αντίστοιχης αξίας για την ενεργειακή ασφάλεια των νησιών αλλά και για εθνικούς λόγους περιέγραψε και τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις στα Δωδεκάνησα και το Βόρειο Αιγαίο, επισημαίνοντας ότι η υλοποίησή τους αποφασίζεται στη βάση μελετών κόστους-οφέλους, με γνώμονα την περιβαλλοντική και οικονομική ελάφρυνση των νησιωτών αλλά και όλων των καταναλωτών.

Ερωτηθείς για τις αυξημένες χρηματοδοτικές απαιτήσεις των έργων που έπονται, επεσήμανε ότι με δεδομένη τη βαρύνουσα σημασία που έχουν για τον ενεργειακό σχεδιασμό της χώρας, ο ΑΔΜΗΕ έχει λάβει διαβεβαιώσεις από την Πολιτεία για τη διασφάλιση της κεφαλαιακής επάρκειας που απαιτείται για να κατασκευαστούν.

Αυτό σημαίνει ότι θα δωθούν κοινοτικά κονδύλια, τα οποία σαφέστατα – όπως προαναφέραμε- θα μπορούσαν να δοθούν και για το κόστος σύνδεσης Ελλάδος-Κύπρου.

Διαβάστε ακόμη: