Στα 30,3 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη του ομίλου.
Σημαντική αύξηση των εσόδων κι ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας με σταθερή πρόοδο των σημαντικών έργων.
-Τα συνολικά έσοδα του ομίλου ανήλθαν στα 209,9 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 9,1% σε σύγκριση με το εννεάμηνο του 2019.
-Τα έσοδα από το Ενοίκιο Συστήματος Μεταφοράς ανήλθαν στα 200,3 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 14,9% έναντι 174,4 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο εννιάμηνο του 2019.
-Τα ενοποιημένα κέρδη EBITDA ανήλθαν σε 149,2 εκατ. ευρώ ενώ το συγκρίσιμο EBITDA διαμορφώθηκε στα 149,3 εκατ. ευρώ έναντι 135,9 την αντίστοιχη περσινή περίοδο, σημειώνοντας αύξηση 9,8%.
-Οι επενδυτικές δαπάνες άγγιξαν τα 231,7 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 97,8% σε ετήσια βάση.
-Ισχυρή χρηματοοικονομική θέση, με καθαρό δανεισμό στα 334,8 εκατ. ευρώ.
Ο Όμιλος ΑΔΜΗΕ, κατά το εννεάμηνο του 2020, κατέγραψε αύξηση των συνολικών του εσόδων του κι ενίσχυσε τη λειτουργική κερδοφορία του σε επαναλαμβανόμενη βάση.
Ο Όμιλος κι οι θυγατρικές του ανταποκρίθηκαν άμεσα, θέτοντας ως προτεραιότητα την υγεία και την ασφάλεια του ανθρώπινου δυναμικού, λαμβάνοντας μέτρα που διασφάλισαν την αδιάλειπτη εξέλιξη των σημαντικών της έργων με τις ελάχιστες επιπτώσεις.
Το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης και το 2030 αναμένεται να έχουν διασυνδεθεί με την ηπειρωτική χώρα όλα σχεδόν τα ελληνικά νησιά, διασφαλίζοντας φθηνή, «καθαρή» και αξιόπιστη ηλεκτροδότηση.
Το 10ετες πρόγραμμα του ΑΔΜΗΕ ύψους 5 δισ. ευρώ περιλαμβάνει τις ακόλουθες κυριότερες επενδύσεις για το επόμενο 12μηνο.
Νησιωτικές διασυνδέσεις.
Ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης: Με δύο διαφορετικά καλώδια (Κρήτη-Πελοπόννησος και Κρήτη – Αττική), το μεγαλύτερο νησί της χώρας θα θωρακιστεί ενεργειακά έως το τέλος του 2023. Στις 20 Νοεμβρίου ολοκληρώθηκε η πόντιση του «μικρού» καλωδίου που συνδέει τα Χανιά με τη Νεάπολη Λακωνίας, ύψους 364 εκατ. ευρώ και θα ηλεκτριστεί έως το τέλος του έτους.
Μόλις ηλεκτριστεί και το δεύτερο καλώδιο, η «μεγάλη» διασύνδεση, το όφελος για όλους τους καταναλωτές της χώρας υπολογίζεται στα 400 εκατ. ευρώ, ενώ οι ρύποι CO2 θα μειωθούν κατά 60% μειώνοντας αισθητά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του νησιού. Συνεχίζονται τα χερσαία έργα για τη «μεγάλη» διασύνδεση ύψους 1 δισ. Ευρώ.
Ηλεκτρική διασύνδεση Κυκλάδων: Το 2020 ενισχύθηκαν τα υποθαλάσσια κυκλώματα υψηλής τάσης στην Άνδρο και την Τήνο ενώ ήδη ηλεκτρίστηκε και το δεύτερο υποθαλάσσιο καλώδιο της Σύρου (Γ’ φάση). Στις αρχές Οκτωβρίου 2020, η Νάξος εντάχθηκε στο ΕΣΜΗΕ και τροφοδοτείται με υποθαλάσσιο καλώδιο 150 kV από την Πάρο και τη Μύκονο. Ταυτόχρονα, ξεκινούν οι διαγωνισμοί για τη διασύνδεση τεσσάρων ακόμη κυκλαδίτικων νησιών συνολικού ύψους 386 εκατ. ευρώ. Ο διαγωνισμός για τη Σαντορίνη θα προκηρυχθεί ως τα τέλη του 2020 – αρχές 2021, ενώ μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2021 θα προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί για τη Φολέγανδρο, την Μήλο και την Σέριφο.
Ηλεκτρική διασύνδεση Σκιάθου: Η πόντιση του υποθαλάσσιου καλωδίου για τη διασύνδεση του νησιού των Σποράδων με το Μαντούδι Ευβοίας ξεκινά τον Δεκέμβριο του 2020. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής του υποσταθμού Σκιάθου. Εκτιμάται ότι όταν το έργο ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2022 θα βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα τροφοδότησης του νησιωτικού συμπλέγματος συνολικά.
Μεγαλύτερη διείσδυση ΑΠΕ με αναβάθμιση του Συστήματος Μεταφοράς.
- Έχει ολοκληρωθεί η Τεχνική Αξιολόγηση των προσφορών που υποβλήθηκαν για την ανακατασκευή ΚΥΤ Κουμουνδούρου, ενώ αναμένεται η υποβολή των Οικονομικών προσφορών. Η διαδικασία ανάδειξης του μειοδότη αναμένεται να ολοκληρωθεί ως τα μέσα Δεκεμβρίου. Η αναβάθμιση του ΚΥΤ με υπερσύγχρονες (state-of-art)υποδομές τεχνολογιών θα ενισχύσει σημαντικά την ενεργειακή ευστάθεια της Αττικής αποτρέποντας συμβάντα μπλακ-ουτ στο Λεκανοπέδιο. Μέσω του νέου ΚΥΤ θα ηλεκτριστεί το «μεγάλο» καλώδιο της Κρήτης.
- Η επέκταση του Συστήματος 400 kV προς την Πελοπόννησο περιλαμβάνει τον Δυτικό Διάδρομο, δηλαδή τη διασύνδεση του ΚΥΤ Μεγαλόπολης με τη γραμμή μεταφοράς 400 kV Αχελώου-Διστόμου, μέσω Πάτρας, και τον Ανατολικό Διάδρομο, δηλαδή τη νέα γραμμή μεταφοράς 400 kV Μεγαλόπολη – Κόρινθος-Αττική, που βρίσκεται υπό κατασκευή με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2024. Το τμήμα Μεγαλόπολη-Κόρινθος αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2021. Το έργο έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 95% και εκκρεμεί η τοποθέτηση δύο πυλώνων στα Καλάβρυτα. Το έργο έχει καθυστερήσει 14 μήνες λόγω των αντιδράσεων εκ μέρους της Ιεράς Μονής Αγίων Θεοδώρων στην περιοχή.