Το πιο γρήγορο αυτοκίνητο του κόσμου έγινε η SSC Tuatara, καθώς κατάφερε να κάνει δύο περάσματα με αντίθετη φορά, με τον μέσο όρο της μέγιστης ταχύτητας να είναι τα 455,3 χλμ./ώρα.

Με αυτή την επίδοση η Tuatara ξεπέρασε την Koenigsegg. Η σουηδική μάρκα είχε κάνει νέο ρεκόρ ταχύτητας το 2017 με την Agera RS, πετυχαίνοντας μέσο όρο 447,2 χλμ./ώρα.

Πριν από καιρό η SSC είχε προσπαθήσει και πάλι να σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας για αυτοκίνητα παραγωγής. Η ίδια η εταιρία είχε αναφέρει ότι πέτυχε μέσο όρο στα δύο περάσματα 508,7 χλμ./ώρα. Ωστόσο, το βίντεο που έδωσε στη δημοσιότητα έδειχνε να έχει υποστεί επεξεργασία. Αυτό δημιούργησε αμφιβολίες για την ορθότητα του ρεκόρ.

Προκειμένου να διαλύσει κάθε αμφιβολία η SSC δεσμεύτηκε ότι θα επαναλάβει την προσπάθειά της. Αυτή τη φορά θα είχε όργανα από πολλαπλές εταιρίες, μηχανικούς των εταιριών ώστε να καλιμπράρουν με κάθε λεπτομέρεια τον εξοπλισμό, ακόμα και κοινό που θα παρακολουθεί από κοντά την προσπάθεια. Ωστόσο, η δεύτερη προσπάθεια ορίστηκε να γίνει σε δύο μέρη.

 

Το αρχικό ρεκόρ, το οποίο τέθηκε σε αμφισβήτηση, είχε γίνει σε ένα κομμάτι δημόσιου δρόμου στη Νεβάδα, το οποίο είναι απόλυτη ευθεία για πολλά χιλιόμετρα. Για το πρώτο μέρος της επανάληψης, όμως, προτιμήθηκε μία άλλη τοποθεσία.

Πρόκειται για το διαστημικό κέντρο Κένεντι στο ακρωτήριο Κανάβεραλ. Εκεί η SSC χρησιμοποίησε τον διάδρομο προσγείωσης μήκους 3,7 χλμ. που χρησιμοποιούσαν και τα διαστημικά λεωφορεία όταν επέστρεφαν στη Γη.

Με την απόσταση αυτή να είναι μικρότερη από εκείνη που χρειάζεται το αυτοκίνητο για να πετύχει τη μέγιστη ταχύτητά του, αναμενόμενα τα αποτελέσματα ήταν χαμηλότερα. Ωστόσο, ακόμα και έτσι η SSC Tuatara κατάφερε να σπάσει το ρεκόρ της Koenigsegg και να καταγραφεί ως το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο.

Τον Σεπτέμβριο του 2017 η Bugatti κατάφερε με μία ειδική έκδοση της Chiron να φτάσει μέχρι τα 490.484 χλμ./ώρα. Οι Γάλλοι όμως έκαναν μόνο ένα πέρασμα, οπότε μπορεί να αναφερθεί μόνο ως υψηλότερη στιγμιαία ταχύτητα. Αν δεν υπάρχει δεύτερο πέρασμα, θα μπορούσε η υψηλή ταχύτητα να οφείλεται σε ευνοϊκό άνεμο ή κλίση του εδάφους. Γιαυτό πάντα απαιτείται και δεύτερο πέρασμα με αντίθετη φορά.

Περιμένουμε την επίσκεψη της SSC Tuatara στη Νεβάδα, ώστε να δούμε κατά πόσον θα μπορέσει να ξεπεράσει ξανά τα 500 χλμ./ώρα, όπως ισχυρίζεται η εταιρία ότι έκανε.