Μεγάλη αντεπίθεση μαθαίνουμε πως ετοιμάζει η ΔΕΗ στο θέμα των πελατών χαμηλής τάσης, δηλαδή στα νοικοκυριά. Η ΔΕΗ είδε μικρή υποχώρηση στην πελατεία της πέρυσι, ωστόσο παραμένει κυρίαρχη στην αγορά με ένα ποσοστό γύρω στο 80% (79,5% το δίνουν τα επίσημα στοιχεία) από 81,5% που ήταν πέρυσι τέτοια εποχή.

Αυτό μεταφράζεται σε κάτι λιγότερο από 5,5 εκατομμύρια ρολόγια για την επιχείρηση που έχει αρχίσει να ζητάει πιεστικά τα οφειλόμενα από πελάτες που αποδεδειγμένα είναι μπαταξήδες.

Υπάρχουν όμως σαφείς πολιτικές εντολές άνωθεν, η ΔΕΗ να μην κόβει το ρεύμα σε αποδεδειγμένα ευπαθείς ομάδες και σε νοικοκυριά που με πολλαπλή ανεργία έχουν πληγεί τον τελευταίο ένα χρόνο. Φαίνεται πως ο κ.Στάσσης ακολουθεί ευλαβικά αυτή την εντολή παρά τις παγίδες που στήνουν στη ΔΕΗ ορισμένοι (όχι όλοι) ιδιώτες πάροχοι που κατευθύνουν τεχνηέντως προς την ΔΕΗ τους δικούς τους κακοπληρωτές.

Υπάρχει όμως ένα βασικό πρόβλημα που απασχολεί τόσο τη ΔΕΗ όσο και τους ιδιώτες παρόχους: λόγω της πανδημίας και της κρίσης που τη συνοδεύει, όλοι περιμένουν νέα γενιά απλήρωτων λογαριασμών ρεύματος τους επόμενους μήνες.

«Θα γίνουν χιλιάδες ρυθμίσεις στους απλήρωτους λογαριασμούς αλλά πόσοι πελάτες θα είναι συνεπείς μετά από 2-3 μήνες; Έρχεται νέο μεγάλο πρόβλημα και να δούμε πώς θα το λύσουμε» μας λέει στέλεχος της ΔΕΗ με πολλά χρόνια εμπειρίας στο πελατολόγιο των νοικοκυριών. Και προσθέτει ένα ακόμη δυσοίωνο στοιχείο: «Βάλτε και τις αυξήσεις στα τιμολόγια των νοικοκυριών που ήδη γίνονται από τον κακό σχεδιασμό Υπουργείου και ΡΑΕ και θα καταλάβετε το μέγεθος του κοινωνικού προβλήματος. Η ΔΕΗ θα κάνει ότι μπορεί αλλά το πραγματικό πρόβλημα είναι στην κυβέρνηση και τις πολιτικές αποφάσεις» μας λέει ο ίδιος.

Για την ιστορία αναφέρουμε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ, στην κατάταξη μεριδίων πελατολογίου, πίσω από  τη ΔΕΗ ακολουθούν Protergia και  Elpedison με κάτι λιγότερο από 3,5% εκάστη  (πάνω -κάτω  230.000 μετρητές ελέγχουν η κάθε μια τους) και ακολουθούν  ΗΡΩΝ και Watt & Volt με ποσοστό γύρω στο 2,5% κάθε μία με περίπου 170.000 ρολόγια εκάστη.

Μάλιστα τα στοιχεία δείχνουν και μία άλλη τάση: χιλιάδες καταναλωτές επιλέγουν τη λεγόμενη «Καθολική Υπηρεσία» από τον πάροχο για να έχουν συνολικά πιο φτηνό πακέτο. Η ΔΕΗ ήταν ο μεγάλος ωφελημένος  της Καθολικής Υπηρεσίας, με  150.000 περίπου παροχές  ως τώρα.