Δεν αποτελεί έκπληξη το ότι η Apple πειραματίζεται με τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης σε επίπεδο software. Ο Αμερικανός κολοσσός δραστηριοποιείται εδώ και μερικά χρόνια στην ανάπτυξη συστημάτων self-driving, δηλαδή κυρίως στο κομμάτι του software.

Το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters αναφέρει ότι το 2024 είναι ο στόχος για την παραγωγή ενός επιβατικού οχήματος που αναπτύσσει η Apple, αν και θα μπορούσε να πάει ακόμα μακριά στο 2025 ή μετά λόγω των καθυστερήσεων που σχετίζονται με την πανδημία.

Η έκθεση αναφέρει ότι η Apple βασίζεται σε τρίτους κατασκευαστές για την ανάπτυξη τεχνολογιων αυτόνομης οφήγησης συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων LiDAR.

Το πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης της Apple, με την ονομασία Project Titan, ξεκίνησε το 2014, όταν η εταιρεία άρχισε να σχεδιάζει ένα καινούργιο όχημα από το μηδέν. Αρχικά η προσπάθεια δεν απέδωσε τα αναμενόμενα και κάποια στιγμή η Apple αναδιπλώθηκε για να επανεξετάσει τους στόχους της. Πρόοδος σημειώθηκε μετά την επιστροφή του Νταγκ Φιλντ, βετεράνου της Apple που είχε εργαστεί στην Tesla. Ο Φιλντ επέστρεψε στην Apple ως επικεφαλής του προγράμματος και το 2019 απέλυσε 190 άτομα της ομάδας.

Έκτοτε έχει επιτευχθεί αρκετή πρόοδος για τον σχεδιασμό νέου αυτοκινήτου, δήλωσαν δύο πηγές που δεν κατονομάζονται.

Μια τέτοια κίνηση θα καθιστούσε την Apple ανταγωνιστή της Tesla αλλά και της Waymo, της εταιρείας αυτόνομης οδήγησης που ανήκει στην Alphabet, μητρικό όμιλο της Google.

Ο σχεδιασμός της Apple βασίζεται σε μπαταρίες δικής της τεχνολογίας που ρίχνουν «δραστικά» το κόστος και τον όγκο και αυξάνουν την εμβέλεια, ανέφερε τρίτη πηγή που έχει δει το σχέδιο της εταιρείας. Οι μπαταρίες πιθανώς δεν θα βασίζονται στην τεχνολογία ιόντων λιθίου αλλά θα συνδυάζουν το λίθιο με τον φωσφορικό σίδηρο.

Ένα ερώτημα που παραμένει ανοιχτό είναι το κατά πόσο η Apple θα είναι σε θέση να παραγάγει αρκετά οχήματα για να βγάλει κέρδος.

«Για να είναι βιώσιμο ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης χρειάζονται 100.000 οχήματα τον χρόνο» ανέφερε πηγή του Reuters.

Η Apple αρνήθηκε να σχολιάσει το ρεπορτάζ.