Είναι άντρες που άλλαξαν την αντίληψη μας σχετικά με το ανδρικό ντύσιμο και επηρέασαν με το στυλ τους ολόκληρες γενιές

Φυσικά, ήταν άνδρες οι οποίοι είχαν ισχυρή προσωπικότητα, καθώς σπουδαιότερο ρόλο σε έναν άντρα παίζει η αυτοπεποίθηση και το να έχει την ικανότητα να φοράει ένα ρούχο και να μην τον “φοράει”.

Τελοιοποίησαν το διαχρονικό στυλ, δημιουργώντας υπέροχα και μοντέρνα – για την εποχή – look, τα οποία υπήρξαν έμπνευση για τις συλλογές πολλών μεγάλων οίκων μόδας, αλλά και για τις εμφανισεις πολλών ανδρών παγκοσμίως.

Τζιάνι Ανιέλι

Ο «L’Avvocato» Τζιάνι Ανιέλι ήταν το σύμβολο των συμβόλων και ένας από τους απόλυτους εκφραστές της sprezzatura του 20ου αιώνα, εγκαθιδρύοντας ουκ ολίγες μόδες στον καιρό του και κάνοντας ακόμα και τα μεγαλύτερα ονόματα στο Χόλιγουντ να ζηλεύουν το απαράμιλλο στυλ και τον πρωτοφανή αντίκτυπο του στον κόσμο της μόδας.

O Ανιέλι μπορεί να φορούσε καλοραμμένα κοστούμια, είχε όμως την τάση να βάζει μερικές μικρές προσωπικές πινελιές στο ντύσιμό του σπάζοντας κάποιους κανόνες. Συνήθιζε να φορά το ρολόι του επάνω από την μανσέτα του πουκαμίσου, άφηνε ξεκούμπωτα τα κουμπιά στο γιακά του πουκαμίσου, έδενε την γραβάτα του σφιχτά με την λεπτή της άκρη να προεξέχει από την φαρδιά, και φορούσε slippers ή ορειβατικά μποτάκια με κοστούμια.

Αριστοτέλης Ωνάσης

“Δεν μπορείς να αγοράσεις το class, μπορείς όμως να αγοράσεις ανοχή για την απουσία του”, έλεγε ο Αριστοτέλης Ωνάσης που με τα πρώτα χρήματα που έβγαλε στη Νότιο Αμερική, έραψε το πρώτο του καλό δίκουμπο σακάκι, που θα γινόταν και ένα από τα σήματα κατατεθέν του.

Όπως όλοι οι μεγάλοι αυτοδημιούργητοι επιτυχημένοι άνδρες, ο Ωνάσης έφτιαχνε τους δικούς του κανόνες για τη ζωή και φυσικά για το στυλ. Δεν είχε την φυσική ομορφιά του Χάουαρντ Χιουζ, ούτε την αίγλη του Ανιέλι, ήταν όμως γοητευτικός, γενναιόδωρος, κοινωνικός, διέθετε αίσθηση του χιούμορ και μια χαρακτηριστική άνεση που τον έκανε αγαπητό, και τον βοηθούσε να φαίνεται cool σε κάθε περίσταση.

Αλέν Ντελόν

Ο Μάρλον Μπράντο και ο Τζέιμς Ντιν είναι δύο από τα πιο αγαπημένα κινηματογραφικά είδωλα όλων των εποχών και το στυλ και των δύο έχει αναπαραχθεί αμέτρητες φορές. Ωστόσο, ο μεταγενέστερος Γάλλος Αλεν Ντελόν συχνά παραβλεπόταν, παρά το γεγονός ότι ντυνόταν με έναν τρόπο που ήταν αναμφίβολα εξίσου μοναδικός, ενώ είχε την έμφυτη ικανότητα να φαίνεται εξαιρετικός με ό,τι φορούσε. Το στυλ του την δεκαετία του ’60 ήταν αξιοσημείωτο και λίγοι άνθρωποι μπορούσαν να φορέσουν ένα κοστούμι όπως αυτός.

Μαρτσέλο Μαστρογιάννι

Το πραγματικά διαχρονικό ντύσιμο είναι αρκετά δύσκολο να επιτευχθει, και για τους τύπους που παραπονιούνται συχνά στο πόσο καλά οι άνδρες συνήθιζαν να ντύνονται, σίγουρα εννοούν και τον Μαρτσέλο Μαστρογιάννι. Ο Ιταλός ηθοποιός ήταν επίσης ενσαρκωτής της sprezzatura και κάποτε είπε ότι: “Μισώ την μόδα. Οι τάσεις, οι σχεδιαστές, οι ετικέτες… Είναι τόσο ανόητο οι άνθρωποι να πληρώνουν όλα αυτά τα εξωφρενικά ποσά μόνο και μόνο για να έχει το παλτό τους το όνομα ενός σχεδιαστή.” Παρ’ όλα αυτά, συνήθιζε να παραγγέλνει κάθε χρόνο 12 κοστούμια από τον ράφτη του στην Ρώμη. Μάλιστα είχε ισχυριστεί ότι: “Την ημέρα που θα αρχίσουν να ντύνονται όλοι κομψά, εγώ θα ντύνομαι σαν αλήτης