Πως θα ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα στην Ελλάδα

Ισχυροποίηση του brand name του ελληνικού τουρισμού, ενίσχυση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, άνοιγμα σε νέες αγορές, είναι κινήσεις που κρίνονται απαραίτητες.

Ισχυροποίηση του brand name του ελληνικού τουρισμού, ενίσχυση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, άνοιγμα σε νέες αγορές, είναι κινήσεις που κρίνονται απαραίτητες για να ενισχύσει η Ελλάδα την ανταγωνιστικότητα της, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος.

Όπως διαπιστώνει η ΤτΕ το 2020, η Ελλάδα έχασε μερίδιο στην αγορά της Μεσογείου, παρά την πολύ καλή εικόνα όσον αφορά τη διαχείριση του πρώτου κύματος της πανδημίας, η οποία προσέφερε στη χώρα την ευκαιρία να προβληθεί ως υγειονομικά ασφαλής προορισμός για τους εν δυνάμει ταξιδιώτες.

Και ενώ η  θέση της Ελλάδας  όσον αφορά τον αριθμό των αφίξεων διατηρήθηκε στις εισπράξεις υποβιβάστηκε,  παρότι τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να προσελκύει ταξιδιώτες με υψηλότερο εισόδημα που δαπανούν περισσότερο.

Όπως σημειώνει η ΤτΕ η περαιτέρω βελτίωση σε ποιοτικά χαρακτηριστικά και, κατ’ επέκταση, η βελτίωση της διαρθρωτικής ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας στον κλάδο αυτό, όπως και του brand name στο εξωτερικό, θα βοηθήσουν τη χώρα να σταθεροποιήσει τη θέση της στη μεσογειακή αγορά, αλλά και θα συμβάλουν στην επίτευξη του στόχου για άνοιγμα σε νέες αγορές πέρα από τις παραδοσιακές.

Επιπλέον, οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού που επηρεάζονται λιγότερο από την εποχικότητα του προϊόντος «ήλιος και θάλασσα» θα μπορούσαν να παίξουν σημαντικό ρόλο στο μέλλον και να συνδράμουν στην αύξηση των αφίξεων, ειδικότερα ταξιδιωτών υψηλότερου εισοδηματικού επιπέδου.

Η φετινή τουριστική σεζόν

Πέρυσι ο ελληνικός τουρισμός επέστρεψε στο παρελθόν και στις επιδόσεις του 1990.

Τώρα η Ελλάδα ετοιμάζεται από τα μέσα  Μαϊου να ανοίξει την τουριστική σεζόν λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας.

Το πρώτο τετράμηνο είναι τουριστικά χαμένο,  και πλέον οι υψηλότεροι στόχοι του κλάδου αφορούν στο δεύτερο εξάμηνο. Και ο  τουριστικός κόσμος υπολογίζει  ότι τα τουριστικά έσοδα θα διαμορφωθούν  μεταξύ του 40% με 50% των  18,2 δισ ευρώ του 2019.

Και όπως χαρακτηριστικά ανέφερε στη διαδικτυακή γενική συνέλευση της ΤτΕ ο κ. Γιάννης Ρέτσος, πρόεδρος του ΣΕΤΕ: «Ο  ελληνικός τουρισμός, φιλοδοξεί και σε αυτή την κρίση, να είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής της επόμενης ημέρας. Τα πεπραγμένα της προηγούμενης 10ετίας αποτελούν αναμφισβήτητα εχέγγυα».

Σύμφωνα με την ΤτΕ η τουριστική δραστηριότητα μπορεί να διατηρήσει τη θέση της στην ελληνική οικονομία, αλλά θα πρέπει να προσαρμοστεί σε συνθήκες αυξανόμενου ανταγωνισμού και σε διαφοροποιημένα κριτήρια επιλογής προορισμού από τους ταξιδιώτες, με βάση και τα νέα δεδομένα της πανδημίας.

Προς την κατεύθυνση αυτή μπορεί να συμβάλει σημαντικά και η αξιοποίηση των διαθέσιμων έκτακτων πόρων οικονομικής στήριξης από την ΕΕ, με σκοπό τη δημιουργία υποδομών κυκλικής οικονομίας και πράσινης ανάπτυξης με ταυτόχρονη προστασία του περιβάλλοντος, σύμφωνα και με τις ευρωπαϊκές προτεραιότητες.

Δείτε όλες τις  τελευταίες Ειδήσεις  από την  Ελλάδα  και τον  Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο  Radar.gr.