Πέραν πάσης αμφιβολίας η είσοδος των νέων μετόχων σε υψηλά επίπεδα τιμών βασίστηκε σε κρυμμένες υπεραξίες της ΓΕΚ Τέρνα τουλάχιστον 800 εκατ. ευρώ, η ανάδειξη των οποίων αλλάζει πλήρως την μετοχική εικόνα του ομίλου με επίπτωση στην κεφαλαιοποίησή του!

1. Πρώτα απ’ όλα μεγάλο χαρτί είναι ο Ε65. Ο οδικός άξονας κεντρικής Ελλάδος 420 εκατ. ευρώ που με τις συντηρήσεις θα ξεπεράσει τα 850 εκατ., ο οποίος θα ανατεθεί στη ΓΕΚ Τέρνα απευθείας και θα χρηματοδοτηθεί από το κράτος ως δημόσιο έργο χωρίς ρίσκο του εργολάβου.

Επιπροσθέτως, οι αλλαγές μελετών και η αλλαγή χάραξης του οδικού άξονα σε συνδυασμό με τις τιμές του 2010 εκτιμάται ότι θα επιφέρουν πρόσθετο κέρδος 200 εκατ. ευρώ στον εργολάβο.

2. Κομβικής σημασίας για τον όμιλο είναι οι κρυφές υπεραξίες που θα προκύψουν από το νέο αεροδρόμιο του Ηρακλείου στο Καστέλι.

Οι υπεραξίες βασίζονται εν πολλοίς στο γεγονός της επικείμενης αλλαγής μελέτης που αφορά σε διπλασιασμό των κτιριακών εγκαταστάσεων, εξέλιξη που εκτιμάται πως θα αποφέρει επιπλέον κέρδος τουλάχιστον 200 εκατ. στον εργολάβο.

3. Σημαντικές υπεραξίες απροσδιορίστου μεγέθους εκτιμάται ότι θα προκύψουν λόγω του μεγάλου project του Κέκροπα στο Π. Ψυχικό. Η ΓΕΚ Τέρνα είναι ο βασικός μέτοχος της εταιρίας, μαζί με την Ιντρακάτ, και ο απεγκλωβισμός τής μεγάλης αυτής χρόνιας εκκρεμότητας θα αποφέρει τεράστια κέρδη και υπεραξίες.

4. Το καζίνο στο Ελληνικό μαζί με την Mohegan είναι ένα τεράστιο project που παρά τα προβλήματα που αναδεικνύονται για τους Αμερικανούς καζινάδες είναι βέβαιο πως στο τέλος η λύση θα βρεθεί και πιθανότατα ο έλεγχος του καζίνου θα περάσει από τους Ινδιάνους στην ΓΕΚ Τέρνα, που θα εγγυηθεί τελικά για την χρηματοδότηση.

5. Σε όλα τούτα πρέπει να προστεθούν το καζίνο και η μαρίνα στη Λευκωσία, η Ιονία Οδός, το 17% της Ολυμπίας Οδού.

6. Τέλος, καθοριστικό για την κυριαρχία στις κατασκευές είναι το έργο της ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας Οδού, όπου η ΓΕΚ Τέρνα αναμετράται με Μυτιληναίο – Άβαξ και Vinci.

Η ανάληψη του έργου αυτού για 35 χρόνια πέραν της πρωτοκαθεδρίας στις κατασκευές θα προσδώσει πολύ μεγάλες υπεραξίες και θα αλλάξει όλα τα δεδομένα, καθώς πρόκειται για έργο με τρεις επιπλέον κάθετους οδικούς άξονες που μόνο το Δημόσιο εκτιμάται ότι θα εισπράξει έσοδο ύψους 1,5 δις. ευρώ!

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Radar.gr.