Αύξηση παρουσίασε η ανεργία στη Γερμανία τον Φεβρουάριο του 2021 για πρώτη φορά μετά τον Ιούνιο του 2020, διαψεύδοντας τις προσδοκίες για υποχώρηση καθώς τα μέτρα του lockdown ενισχύουν τις πιέσεις στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης. Ειδικότερα, ο αριθμός των ανέργων αυξήθηκε κατά 9.000 σε 2,752 εκατ. έναντι εκτιμήσεων για μείωση κατά 13.000.

Κατά συνέπεια το ποσοστό της ανεργίας στη Γερμανία παρέμεινε αμετάβλητο στο 6% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.
Σημειώνεται ότι περίπου 2,39 εκατ. εργαζόμενοι επωφελήθηκαν από το γενναιόδωρο πρόγραμμα της κυβέρνησης τον Ιανουάριο, αριθμός που δεν αποκλείεται να έχει αυξηθεί από τότε.

Η Γερμανία βρίσκεται σε lockdown από τα μέσα Νοεμβρίου, με τα περισσότερα καταστήματα λιανικής, τα εστιατόρια, γυμναστήρια και τους πολιτιστικούς χώρους να κλείνουν για να περιορίσουν την εξάπλωση του κορωνοϊού.

«Βουτιά» 4,5% στις λιανικές πωλήσεις των Ιανουάριο

Αύξηση παρουσίασε η ανεργία στη Γερμανία τον Φεβρουάριο του 2021 για πρώτη φορά μετά τον Ιούνιο του 2020, διαψεύδοντας τις προσδοκίες για υποχώρηση καθώς τα μέτρα του lockdown ενισχύουν τις πιέσεις στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης.

Ειδικότερα, ο αριθμός των ανέργων αυξήθηκε κατά 9.000 σε 2,752 εκατ. έναντι εκτιμήσεων για μείωση κατά 13.000. Κατά συνέπεια το ποσοστό της ανεργίας στη Γερμανία παρέμεινε αμετάβλητο στο 6% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα. Σημειώνεται ότι περίπου 2,39 εκατ. εργαζόμενοι επωφελήθηκαν από το γενναιόδωρο πρόγραμμα της κυβέρνησης τον Ιανουάριο, αριθμός που δεν αποκλείεται να έχει αυξηθεί από τότε.

Η Γερμανία βρίσκεται σε lockdown από τα μέσα Νοεμβρίου, με τα περισσότερα καταστήματα λιανικής, τα εστιατόρια, γυμναστήρια και τους πολιτιστικούς χώρους να κλείνουν για να περιορίσουν την εξάπλωση του κορωνοϊού.

Μεγαλύτερη των εκτιμήσεων ήταν η πτώση στις λιανικές πωλήσεις της Γερμανίας τον Ιανουάριο, εν μέσω των συνεχιζόμενων lockdown που έχουν πλήξει την εμπορική δραστηριότητα. Οι λιανικές πωλήσεις υποχώρησαν 4,5% σε μηνιαία βάση, έναντι πρόβλεψης για πτώση μόλις 0,3%. Τον Δεκέμβριο οι λιανικές πωλήσεις είχαν υποχωρήσει τον Δεκέμβριο κατά 9,1%.

Σε ετήσια βάση οι λιανικές πωλήσεις στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρωζώνης υποχώρησαν 8,7%. «Αυτή η μείωση μπορεί να εξηγηθεί από το συνεχιζόμενο lockdown, το οποίο έχει οδηγήσει στο κλείσιμο πολλών καταστημάτων λιανικής από τις 16 Δεκεμβρίου 2020», σημειώνει η ομοσπονδιακή στατιστική υπηρεσία Destatis. Το τέλος της προσωρινής μείωσης του φόρου επί των πωλήσεων μπορεί επίσης να συνέβαλε στην πτώση, καθώς πολλοί καταναλωτές πραγματοποίησαν μεγάλες αγορές πριν από το τέλος του 2020 για να εξοικονομήσουν χρήματα.

Ωφελημένα τα e-shop

Οι λιανικές πωλήσεις της μόδας σημείωσαν άνοδο 76,6% σε ετήσια βάση, ενώ οι πωλήσεις ειδών παντοπωλείου αυξήθηκαν κατά 4,3% σε ετήσια βάση, καθώς τα σούπερ μάρκετ παρέμειναν ανοιχτά. Οι online πωλητές συνέχισαν να επωφελούνται από την αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 31,7%.

Η καγκελάριος Angela Merkel και οι πρωθυπουργοί των κρατιδίων, έκλεισαν τα περισσότερα καταστήματα και υπηρεσίες στα μέσα Δεκεμβρίου, μετά από το μερικό lockdown για μπαρ, εστιατόρια και χώρους ψυχαγωγίας που απέτυχαν να μειώσουν τα κρούσματα. Οι πρωθυπουργοί και η Merkel αναμένεται να συναντηθούν ξανά την Τετάρτη 3/3 για να συζητήσουν τη σταδιακή χαλάρωση των μέτρων που ισχύουν έως τις 7 Μαρτίου.