Η McLaren Artura είναι το νέο supercar που γίνεται μέλος της οικογένειας των μοντέλων που πουλάει η βρετανική μάρκα και φέρνει πολλά ιδιαίτερα στοιχεία, με ένα από τα βασικότερα να είναι η plug-in υβριδική φύση της.

Άλλωστε, πρόκειται για το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο της McLaren το οποίο προορίζεται για μαζική παραγωγή.

Μπορεί να έχει προηγηθεί η P1, όμως επρόκειτο για μοντέλο περιορισμένης παραγωγής. Το υβριδικό σύνολο χρησιμοποιεί V6 βενζινοκινητήρα 3.0 λίτρων με γωνία 120 μοιρών. Η απόδοσή του φτάνει τους 585 ίππους και το όριο περιστροφής «σκαρφαλώνει» στις 8.500 σ.α.λ.

Το έργο του συνδράμει ο ηλεκτροκινητήρας ο οποίος αποδίδει 95 ίππους, με τη συνδυαστική ισχύ να φτάνει τους 680 ίππους και τα 720 Nm ροπής. Έτσι, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε 3 δευτερόλεπτα, 0-200 χλμ./ώρα σε 8.3 δευτερόλεπτα και 0-300 χλμ./ώρα σε 21.5 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 330 χλμ./ώρα.

Όση εντύπωση και αν προκαλούν αυτά τα νούμερα, η McLaren Artura έχει δύο άλλα σημεία στα οποία πρέπει να εστιάσει κάποιος. Το ένα είναι το χαμηλό της βάρος. Η τοποθέτηση plug-in υβριδικού συστήματος σε ένα αυτοκίνητο συνεπάγεται αυξημένο βάρος, λόγω στοιχείων όπως η μπαταρία, ο ηλεκτροκινητήρας και το σύστημα φόρτισης.

Στην περίπτωση της Artura αυτό το επιπλέον βάρος είναι 130 κιλά. Ωστόσο, οι Βρετανοί μηχανικοί βρήκαν τρόπο να το αντισταθμίσουν πλήρως, κάνοντας δίαιτα σε πάρα πολλά άλλα σημεία.

Πρώτα από όλα στο μονοκόκ σασί. Αν και αποτελεί ζωτικό σημείο του αυτοκινήτου και είναι υπεύθυνο να εξασφαλίσει σε μεγάλο βαθμό την ασφάλεια επιβατών και μπαταριών, το βάρος του είναι μόλις 82 κιλά.

Φυσικά είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα. Προκειμένου να καταλήξει στην κατασκευή του η McLaren χρειάστηκε τέσσερα χρόνια εξέλιξης. Έτσι, προέκυψε ένα ολοκαίνουριο μονοκόκ το οποίο δεν έχουμε συναντήσει ποτέ ξανά σε κάποιο αυτοκίνητο της εταιρίας.

Στο πλαίσιο της συγκράτησης του βάρους ανήκει και το δεύτερο σημείο στο οποίο εστιάζουμε. Πρόκειται για την απουσία όπισθεν. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 8 σχέσεις. Πρόκειται για ένα κιβώτιο το οποίο είχε 7 σχέσεις για μπροστά και μία για πίσω.

Οι άνθρωποι της εταιρίας, όμως, ήθελαν να τις αυξήσουν κατά μία, προκειμένου να αποδίδει πιο άμεσα τη δύναμη. Ταυτόχρονα, δεν ήθελαν να αυξήσουν το μέγεθος του κιβωτίου. Έτσι, κατέληξαν σε μία πρωτότυπη και ιδιαίτερη λύση. Κατάργησαν εντελώς την όπισθεν.

Επειδή, όμως, το αυτοκίνητο έπρεπε να μπορεί να κινηθεί προς τα πίσω, επιστράτευσαν για αυτή τη δουλειά τον ηλεκτροκινητήρα. Ο τελευταίος είναι τοποθετημένος μέσα στην καμπάνα του κιβωτίου. Έτσι, το κιβώτιο διαχειρίζεται την ισχύ και από τα δύο μοτέρ.

Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει η δυνατότητα όταν επιλέγεται η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση ο βενζινοκινητήρας να αποσυνδέεται πλήρως από τους τροχούς, ενώ στις χαμηλές ταχύτητες χρησιμοποιείται για να εξομαλύνει τη λειτουργία του κιβωτίου. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι αξονικής ροής, κάτι που συνεπάγεται χαμηλό βάρος, το οποίο είναι μόλις 15 κιλά. Εντυπωσιακό αν αναλογιστούμε ότι αποδίδει σχεδόν 100 ίππους.

Με τη χωρητικότητα της μπαταρίας να είναι στις 7.4 kWh, η Artura μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 30 χλμ. και με τη μέγιστη ταχύτητα σε αυτή την περίπτωση να είναι τα 130 χλμ./ώρα. Η τιμή για το νέο τέκνο του Γουόκινγκ ξεκινά από τα 214.000 ευρώ. Η εταιρία δέχεται ήδη παραγγελίες, ενώ οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται το τρίτο τρίμηνο του 2021.

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Radar.gr.