Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς πραγματοποίησε έρευνα για την κίνηση της αγοράς κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Η συγκεκριμένη περίοδος, αντιστοιχεί παραδοσιακά σε σημαντικό ποσοστό του ετήσιου κύκλου εργασιών, καθώς πρόκειται για την κορυφαία περίοδο πωλήσεων για τις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου και φτάνει ή ακόμα και ξεπερνάει το ένα τέταρτο του ετήσιου τζίρου, απεικονίζοντας σημαντική αύξηση της κατανάλωσης.

Ειδικότερα φέτος, μετά την χαμένη περίοδο του Πάσχα και με αισθητά μειωμένο τζίρο κατά την καλοκαιρινή περίοδο, η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς ίσως αποτελούσε την τελευταία ευκαιρία για την όποια ανάκαμψη.

Παρά το γεγονός ότι οι καταστηματάρχες, σχεδόν στο σύνολό τους, ανταποκρίθηκαν με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και ασφάλειας και με κάθε νόμιμο τρόπο στις καταναλωτικές ανάγκες των πελατών τους, εν τούτοις η μέθοδος του click away, τους οδήγησε κατά 95% να κάνουν χειρότερο τζίρο από τον αντίστοιχο περσινό. Τα δύο τρίτα των επιχειρήσεων παρουσίασαν πτώση άνω του 50% και μάλιστα οι μισές από αυτές πάνω από 80%.
Το εκρηκτικό οικονομικό μείγμα ολοκληρώνεται από την διαπίστωση ότι οι μισές επιχειρήσεις είχαν ετήσιες απώλειες άνω του 50%. Τα είδη ένδυσης, υπόδησης και τα κοσμήματα έχουν δεχθεί το μεγαλύτερο πλήγμα, ενώ στον αντίποδα τα ηλεκτρονικά και τα παιχνίδια παρουσίασαν καλύτερη εικόνα.

Το προβάδισμα στην online εξυπηρέτηση των καταναλωτών και αυτή τη φορά είχαν οι μεγάλες επιχειρήσεις και οι αλυσίδες που έχουν οργανώσει τις εξ αποστάσεως πωλήσεις τους, γεγονός που καταδεικνύει την ανάγκη προσαρμογής των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στα νέα δεδομένα, αν και στην ερώτηση εάν η επιχείρηση έχει ηλεκτρονικό κατάστημα το ένα τρίτο απάντησε θετικά.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς, δεδομένων των απογοητευτικών αποτελεσμάτων και μπροστά στον κίνδυνο μιας ολοκληρωτικής καταστροφής, «κρούει τον κώδωνα κινδύνου» για την σοβαρότητα της κατάστασης και τονίζει την ανάγκη διάσωσης του εμπορικού κόσμου που προσπαθεί να επιβιώσει κάτω από τις ασφυκτικές οικονομικές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί.
Ξεκαθαρίζει πως το λιανεμπόριο παρέμεινε ουσιαστικά κλειστό και σαν τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται.
Η απώλεια του εορταστικού και ετήσιου τζίρου κάνει απαραίτητο τον επανασχεδιασμό του πλαισίου στήριξης των επιχειρήσεων. Για την δημιουργία αυτού του νέου πλαισίου δεσμευόμαστε να επανέλθουμε με τεκμηριωμένες προτάσεις με επιπλέον μέτρα στήριξης και με εκτεταμένο χρονικό ορίζοντα.