Δέκα ευρήματα που ξεχώρισαν το 2020 απαριθμεί η Καπα Research σε μια ανασκόπηση της χρονιάς που φτάνει στο τέλος της. Αυτά προκλήθηκαν εν μέρει ή εξ ολοκλήρου από την ιστορική συγκυρία τεσσάρων εξελίξεων: Covid-19, οικονομική ύφεση, τουρκική προκλητικότητα και προσφυγική κρίση.
Αναλυτικότερα, τα 10 ευρήματα είναι τα εξής:

1. 2020, η χρονιά που η Ελλάδα φοβήθηκε
Τρεις κρίσεις, τρεις απειλές χτυπούν την πόρτα του ελληνικού νοικοκυριού και τρομάζουν: Covid-19 – Οικονομικό αδιέξοδο – Τουρκία
Κάπα Research: Δέκα ευρήματα που ξεχώρισαν το 2020
 
2. Η κοινωνία αναδιπλώνεται στην ασφάλεια του κράτους
Στην κρίση ο ρόλος του κράτους αποκτά νέα βαρύτητα ενώ, ταυτόχρονα, ενισχύεται αισθητά η εμπιστοσύνη στους θεσμούς
kapa2
 
3. Η διαχείριση έκτακτων συνθηκών ευνοεί την κυβέρνηση
Στην πανδημία η καθημερινή πραγματικότητα – ο βασικός μηχανισμός φθοράς κάθε κυβέρνησης – είναι σε αναστολή, ενώ και η εξ ανατολών απειλή συσπειρώνει γύρω από την ηγεσία.
kapa3
 
4. Νέοι και οικονομικά αδύναμοι ξανά στο μάτι του κυκλώνα
Οι μεγάλοι ηττημένοι της προηγούμενης δεκαετίας αντιμέτωποι με νέες περιπέτειες – ο αγώνας για αξιοπρεπή διαβίωση λαμβάνει ηρωικά χαρακτηριστικά
kapa4
5. Σχεδόν οι μισοί Έλληνες έτοιμοι για στρατιωτική σύγκρουση
Πιο επιφυλακτικοί οι Τούρκοι στη διπλή συγκριτική έρευνα σε Ελλάδα και Τουρκία τον Ιούλιο
ellaiak

 
6. Το παλαιό σύνθημα “Ελλάς-Γαλλία συμμαχία” ξανά επίκαιρο
Αντιμέτωποι με τις πολυκύμαντες ελληνοτουρκικές σχέσεις, οι Έλληνες αναζητούν υποστήριξη από τις “μεγάλες δυνάμεις”. Η θετική στάση της Γαλλίας αναγνωρίζεται – ανακάμπτει η εικόνα των ΗΠΑ μετά την εκλογή Μπάιντεν
kapa5
7. Περισσότεροι πολίτες εξοικειώνονται με τον ψηφιακό κόσμο
Η πανδημία και τα περιοριστικά μέτρα επιταχύνουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό και της ελληνικής κοινωνίας –ανησυχία για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων
καπα4
8. Η εταιρική κοινωνική ευθύνη αλλάζει επίπεδο
Οι περισσότεροι επιβραβεύουν τη στάση των επιχειρήσεων στην πανδημία και, ειδικότερα, των σούπερ μάρκετ, τα οποία, την περίοδο των lockdown, προσέδωσαν τη διάσταση του πολίτη σε εκείνη του καταναλωτή
aaa
9. Μετανάστες του 1990 και του 2010: Ο κόσμος άλλαξε δύο φορές
Για τους Έλληνες, δεν είναι όλοι οι μετανάστες το ίδιο – διαφορετικά προσεγγίζουν τους μετανάστες του 1990 από εκείνους του 2010
aaaa
 
10. Το ελπιδοφόρο 2021
Εμβόλιο και Ταμείο Ανάκαμψης διατηρούν ζωντανή την ελπίδα για καλύτερες μέρες – όπως και κατά τη δύσκολη δεκαετία του 2010, οι έρευνες αναδεικνύουν την πίστη σε μια συλλογική επιτυχία.
kapa10