Θα ξεπεράσει το 8% η συνολική αύξηση κατανάλωσης φυσικού αερίου στη χώρα μας φέτος σε σχέση με το 2019 ενώ σε ότι αφορά στο υγροποιημένο (LNG) η αντίστοιχη αύξηση θα είναι στο 5,5%. Στο δεκάμηνο ξεφόρτωσαν στη νήσο Ρεβυθούσα 40 φορτία από 8 διαφορετικές χώρες μέχρι τον Οκτώβριο και αναμένονται ακόμη και έκτακτα φορτία στα τέλη Δεκεμβρίου.
Σύμφωνα με στοιχεία του ΔΕΣΦΑ υπάρχει αύξηση των εισαγωγών LNG κατά 4,5% στο 11μηνο που μπορεί να φθάσει και στο 5% στο έτος ενώ στο σύνολο των ποσοτήτων, το LNG κατέχει το 47- 48% της κατανάλωσης.
Συνολικά η αύξηση ζήτησης φυσικού αερίου φθάνει το 7,9-8% σε σχέση με το 2019 ενώ από το 2021 αναμένεται ακόμη μεγαλύτερη ζήτηση λόγω διεθνών τιμών και του ανοίγματος των αγορών. Η ηλεκτροπαραγωγή απορροφά το 68% της κατανάλωσης και ακολουθούν εμπόριο-νοικοκυριά με 17% και βιομηχανία με 15%.
Ο συνολικός τζίρος του φυσικού αερίου στη χώρα θα ξεπεράσει τα 4 δις ευρώ.
Στον τομέα της χερσαίας εισαγωγής φυσικού αερίου, το αζερικό που έρχεται από Τουρκία μέσω Εβρου σημειώνει σημαντική κάμψη περίπου 24% σε σχέση με το 2019, ενώ αντίθετα, το ρωσικό μέσω Βουλγαρίας σημειώνει μεγάλη αύξηση περίπου στο 21-22%.
Αλλά και οι εξαγωγές προς Βουλγαρία φτάνουν τα 7,1 εκατομμύρια MWh, με αύξηση 5,5-6%.
 
ΟΙ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΔΕΣΦΑ
Στο πλαίσιο αυτό ο ΔΕΣΦΑ προώθησε και εφαρμόζει πλέον νέα διαδικασία ετήσιου προγραμματισμού χρονομίσθωσης χώρου στην Ρεβυθούσα.
Ουσιαστικά θα ξεκινήσει δημοπρασίες για την κατανομή της χωρητικότητας του τερματικού ΥΦΑ στους υποψήφιους εισαγωγής με προγραμματισμό τριετίας ή και 5ετίας. Η χρονομίσθωση ξεκινά τον Απρίλιο του 2021.
Όπως έλεγαν στελέχη του ΔΕΣΦΑ σε πρόσφατο Συνέδριο επιθυμούν δίκαιη και αποτελεσματική κατανομή της χωρητικότητας του σταθμού ΥΦΑ της Ρεβυθούσας «ώστε να υπάρχει αντιστοίχιση με τις μεταβαλλόμενες συνθήκες στην ελληνική και διεθνή αγορά ΥΦΑ».
Όπως έχει αναφέρει το radar.gr το ενδιαφέρον των εισαγωγέων και της αγοράς καταγράφηκε και στη διαδικασία κατάρτισης του ετήσιου προγραμματισμού για το 2021, όπου 7 εταιρείες δέσμευσαν χρονοθυρίδες για την εισαγωγή φορτίων LNG την επόμενη χρονιά. Οι 7 (ΔΕΠΑ, Mytilineos, Elpedison, ΗΡΩΝ, ΔΕΗ, Motor Oil και Προμηθέας) εταιρείες συγκεκριμένα κράτησαν 34 slots για την εισαγωγή 4,3 εκατ. κυβικών μέτρων, αφήνοντας αδιάθετες 11 χρονοθυρίδες 1,3 εκατομμυρίου κυβικών μέτρων.
Υπάρχουν πληροφορίες για 2 ακόμη εταιρίες που ενδιαφέρονται για το χώρο που απέμεινε.
Επίσης ο ΔΕΣΦΑ είναι προχωρεί στη δημιουργία κέντρου τεχνικής εκπαίδευσης που θα προσφέρει θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση σε τεχνικούς φυσικού αερίου. Σύμφωνα με το στέλεχος του ΔΕΣΦΑ, το κέντρο προγραμματίζεται να τεθεί σε λειτουργία μέσα στο 2021.