Στρατηγική ανάπτυξης με αιχμή τον τομέα της «ηλεκτρονικής υγείας» υιοθετεί η Vodafone εστιάζοντας στην αξιοποίηση της ισχυρής θέσης που έχει στο Internet of Things (ΙοΤ), αλλά και στην αξιοποίηση των προοπτικών που ανοίγονται με την ψηφιακή μετάβαση σε κλάδους δημόσιων πολιτικών. Σύμφωνα, μάλιστα, με στοιχεία της ΕΕ, η Ελλάδα βρίσκεται στις χαμηλότερες θέσεις στην Ευρώπη σχετικά με τη χρήση της ηλεκτρονικής υγείας γεγονός που δημιουργεί ευκαιρίες.

Έτσι ο όμιλος Vodafone αξιοποιώντας και το υψηλής στάθμης ανθρώπινο δυναμικό της χώρας επέλεξε την Ελλάδα για ένα από τα Παγκόσμια Κέντρα Έρευνας και Ανάπτυξης του ομίλου Vodafone, που θα εστιάζει στο Internet of Things (Διαδίκτυο των Πραγμάτων) και συγκεκριμένα σε εφαρμογές ηλεκτρονικής υγείας (e-health), μέσω της ελληνικής εταιρείας Vodafone Innovus.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρίας, που οδηγεί σε μια νέα γκάμα επιχειρηματικών επιλογών. η ηλεκτρονική υγεία είναι σε θέση να προσφέρει σημαντικά οφέλη στην υγειονομική περίθαλψη στην Ευρώπη, μέσω της ψηφιοποίησης νοσοκομείων και άλλων υπηρεσιών υγειονομικής περίθαλψης και αποτελεσματικότερη εξωνοσοκομειακή περίθαλψη. Μάλιστα η ψηφιοποίηση καθιστά δυνατή πιο αποτελεσματική τη χρήση πόρων, καλύτερη κάλυψη ασθενών και βελτιωμένη ποιότητα φροντίδας.

Αυτό, βέβαια, όπως αναφέρεται,  θα απαιτήσει συνεργασία μεταξύ των υπευθύνων χάραξης πολιτικής, των παρόχων υγειονομικής περίθαλψης και των τεχνολογικών εταιρειών, καθώς και προτεραιότητα στις επενδύσεις σε υποδομές, ψηφιοποίηση υπηρεσιών, εκπαίδευση πολιτών και προσωπικού και ψηφιακά ενεργοποιημένες υπηρεσίες.

Στο πλαίσιο αυτό έγιναν οι σχετικές ανακοινώσεις χτες για την μετεξέλιξη της Innovus, της νεοφυούς επιχείρησης που είχε αγοράσει ο όμιλος Vodafone για την ανάπτυξη της στρατηγικής ΙοΤ (Διαδίκτυο των Πραγμάτων) του ομίλου, από τη CEO Europe του ομίλου Vodafone Sepril Timuray και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Vodafone Ελλάδας, Χάρη Μπρουμίδη. Να σημειωθεί ότι το νέο είχε ανακοινωθεί νωρίτερα στον Πρωθυπουργό ως μια ψήφος εμπιστοσύνης στην Ελλάδα στη δύσκολη αυτή συγκυρία.
Τα εμβόλια

Αξιοσημείωτο είναι ότι η Vodafone Innovus αναλαμβάνει την ανάπτυξη του Coolio, μίας διασυνδεδεμένης «έξυπνης» συσκευής, η οποία φιλοδοξεί να συμβάλει στην καλύτερη διαχείριση της λεγόμενης «ψυχρής» εφοδιαστικής αλυσίδας της υγείας και δη της διακίνησης εμβολίων.

Σύμφωνα, μάλιστα, με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, περισσότερο από το 25% των εμβολίων πετιέται, προτού καν φτάσει σε ιατρούς και ασθενείς. Αυτό συμβαίνει γιατί μέχρι να ολοκληρωθεί η αποστολή και χρήση τους, πολλά εμβόλια χάνουν την αποτελεσματικότητά τους λόγω έλλειψης μίας ποιοτικής αλυσίδας εφοδιασμού και ενός σωστού συστήματος διαχείρισής της.

Αντίθετα η δυνατότητα να διατηρούνται τα εμβόλια σε μία σταθερή θερμοκρασία ώστε να διασφαλίζεται η ποιότητά τους, είναι μία καλή πρακτική διανομής, που περιλαμβάνει συνεχή παρακολούθηση των σκευασμάτων, μέσα από πολλαπλούς αισθητήρες σε κοντέινερ, απευθείας απεικόνιση της κατάστασής τους και τον εξ αποστάσεως έλεγχο της θερμοκρασίας.

Εάν οι αισθητήρες εντοπίσουν αλλαγές, οι συνθήκες του φορτίου μπορούν να αλλάξουν από απόσταση ή να επαναπροσδιοριστούν αυτόματα. Η συνεχής αυτή εποπτεία απαιτεί μία συνεπή διασύνδεση με το ίντερνετ ανεξαρτήτως τοποθεσίας  και πυκνότητα αισθητήρων αναφέρεται σχετικά.

«Είναι μια στρατηγικής σημασίας για τον όμιλο, η οποία αποκτά πρόσθετο συμβολισμό στην τρέχουσα συγκυρία που βιώνουν τα συστήματα υγείας, αλλά και οι οικονομίες παγκοσμίως. Ταυτόχρονα, αποτελεί ξεκάθαρη ψήφο εμπιστοσύνης του Vodafone Group στις προοπτικές ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας, με όχημα τις ψηφιακές τεχνολογίες και παρά την εκτεταμένη κρίση» τόνισε ο Χάρης Μπρουμίδης τονίζοντας ότι «η Vodafone και η Vodafone Innovus απασχολούν περισσότερα από 650 στελέχη που ασχολούνται με την τεχνολογία και τα ψηφιακά επαγγέλματα, ένας αριθμός που αυξήθηκε 40% σε σχέση με το 2017. Η ίδια η Innovus απασχολεί 80 άτομα, με πρόβλεψη να αυξηθούν ανάλογα με την εξέλιξη των πωλήσεων.»

Να σημειωθεί ότι  ως ένα Παγκόσμιο Κέντρο για την Έρευνα και την Ανάπτυξη, η Vodafone Innovus θα αναλάβει την ανάπτυξη ολοκληρωμένων λύσεων Internet of Things, με δύο προϊόντα της (το ένα είναι το Coolio και το άλλο είναι το Vodafone Remote Healthcare) να είναι ήδη έτοιμα προς εμπορική διάθεση στις διεθνείς αγορές.
Στην Ελλάδα η Vodafone Innovus θα αναλάβει για λογαριασμό του ομίλου την ανάπτυξη του Vodafone Remote healthcare. Το Vodafone Remote healthcare είναι ένα ψηφιακό βαλιτσάκι, έτοιμο προς χρήση, μέσω IoT Global SIM για αδιάλειπτη επικοινωνία με επικοινωνία και ανταλλαγής δεδομένων μέσω εφαρμογής για smartphone ή tablet καθώς και πρόσβαση από Web,  με πολύ φιλικό προς τον χρήστη περιβάλλον, και ιατρικούς αισθητήρες που συνδέονται με Bluetooth, μεταφέρουν δεδομένα του ασθενούς και στέλνουν συναγερμό εάν χρειαστεί.

Πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας

Σύμφωνα με το στρατηγικό σχεδιασμό της διοίκησης καθώς η πανδημία συνεχίζει να εξελίσσεται, αλλά και εκπονούνται τα σχέδια για την επόμενη ημέρα, η ανάκαμψη και η επανεκκίνηση δεν πρέπει μόνο να αφορά την οικονομία αλλά και τη διασφάλιση της πρόσβασης σε κρίσιμες δημόσιες υπηρεσίες, όπως η υγεία, η οποία έχει δεχθεί και τη μεγαλύτερη πίεση όλο αυτό το διάστημα.

Να σημειωθεί ότι ο ηλικιωμένος πληθυσμός ξεπερνά το 20% του συνόλου των ΕΕ-27 και βαίνει αυξανόμενος – θα προσεγγίσει σχεδόν το 30% έως το 2050 από 17,4% το 2009. Η ίδια ηλικιακή ομάδα αντιμετωπίζει παράλληλα τον κίνδυνο του ψηφιακού αποκλεισμού και μπορεί να έχει μικρότερη αυτοπεποίθηση στη σχέση της με την τεχνολογία.

Να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή στο παγκόσμιο ΙοΤ δίκτυο του ομίλου Vodafone βρίσκονται διασυνδεδεμένες περισσότερες από 15 εκατ. ιατρικές συσκευές, το οποίο εξυπηρετεί πελάτες σε 39 χώρες. Τα πλεονεκτήματα είναι σημαντικά: μία SIM που δίνει πρόσβαση σε περισσότερα από 500 δίκτυα ανά τον κόσμο και μία πλατφόρμα και ένα δίκτυο κορμού ΙοΤ, που σχεδιάστηκε, αναπτύχθηκε και λειτουργεί από τη Vodafone με την ασφάλεια του ΙοΤ να βρίσκεται στο επίκεντρο, αποτελώντας πύλη για την απομακρυσμένη διαχείριση οποιασδήποτε συσκευής.

Παράλληλα, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕΤΤ, τελευταία πενταετία το ΙοΤ στην Ελλάδα αναπτύχθηκε συνολικά κατά 110%, καθώς από 200.000 συνδέσεις το 2015 στο τέλος του 2019 προσέγγιζαν τις 450.000.