Στο ποσό των 20 εκατομμυρίων ευρώ  περίπου ανέρχονται οι νέες επιδοτήσεις για τις γραμμές της ακτοπλοΐας μέχρι το τέλος του χρόνου με βάση τη  σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος που έδωσε χθες στη δημοσιότητα το Υπουργείο Nαυτιλίας και Nησιωτικής Πολιτικής.

Το ενδιαφέρον είναι ότι η πρόσκληση για τη χορήγηση επιδοτήσεων αφορά και  ταχύπλοα π.χ. για τις γραμμές των Κυκλάδων αλλά και την «καλοκαιρινή» γραμμή γραμμή  Ηράκλειο-Σαντορίνη. Ουσιαστικά εν μέσω «ακινησίας» επιβατών και χειμώνα υπάρχει  για πρώτη φορά το παράδοξο να υπάρχει η  δυνατότητα για όποιον θέλει να χρησιμοποιήσει ταχύπλοο, που μάλιστα λαμβάνει και επιδότηση.

Βέβαια την ίδια ώρα ορισμένες γραμμές που εξυπηρετούνται «βρέξει  – χιονίσει»  σε «δύσκολα» νησιά, από συμβατικά πλοία μένουν εκτός ή λαμβάνουν αναλογικά λιγότερα χρήματα από αυτά που αντιστοιχούν στο έργο που φέρουν σε πέρας. Κι αυτό σε μια κρίσιμη εθνικά περίοδο με τη νησιωτικότητα να είναι ή πρέπει να είναι βασικό σημείο εθνικής πολιτικής.

Ερωτηθείς την προηγούμενη εβδομάδα  ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μιχάλης Σακέλλης για το ενδεχόμενο να στηριχθούν και «καλοκαιρινές» γραμμές είχε τονίσει ότι σημασία έχει όχι το πού πάνε αλλά να υπάρχουν επαρκείς και ικανοί πόροι για όλη την ακτοπλοΐα. Σημείωσε, δε, ότι το αρμόδιο υπουργείο έχει τη σχετική γνώση να κάνει την ορθή κατανομή.

Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες από ΥΝΑ στόχος του σχεδιασμού για τις εν λόγω κατανομές είναι η συνολική στήριξη της ακτοπλοΐας και βέβαια των ταχυπλόων που παίζουν ένα σημαντικό ρόλο και είναι απαραίτητα για τον τουρισμό.

Συνολικά, πάντως, σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας το πακέτο στήριξης για την ακτοπλοΐα το 2020 φτάνει τα ν 55 εκατ. ευρώ,  γεγονός που διασφαλίζει την επάρκεια των θαλασσίων συνδέσεων μεταξύ των νησιών, αλλά και μεταξύ των νησιών και της ενδοχώρας.

Με αφορμή πάντως το νέο «πακέτο», ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης τόνισε ότι «το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, από την πρώτη στιγμή της υγειονομικής κρίσης, προχώρησε σε μέτρα στήριξης τόσο των εταιρειών, όσο και των εργαζόμενων.

Προστατεύσαμε τη ναυτική εργασία, με επιδότηση εργοδοτικών εισφορών για τους ναυτικούς, χρηματοδοτήσαμε τις εισφορές για τις αναστολές συμβάσεων εργασίας, μειώσαμε τα λιμενικά τέλη».

Παράλληλα υπογράμμισε πως «σε στενή συνεργασία με θεσμικούς εκπροσώπους του κλάδου και τα συναρμόδια Υπουργεία, επεξεργαζόμαστε την επέκταση των υφιστάμενων μέτρων για το 2021, αλλά και την προσθήκη νέων, εάν χρειαστεί, προκειμένου να αντιμετωπισθούν οι αρνητικές συνέπειες της συνεχιζόμενης πανδημίας και να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη επικοινωνία των νησιών και των νησιωτών με την ηπειρωτική Ελλάδα».

Στο ποσό των 20 εκατομμυρίων ευρώ  περίπου ανέρχονται οι νέες επιδοτήσεις για τις γραμμές της ακτοπλοΐας μέχρι το τέλος του χρόνου με βάση τη  σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος που έδωσε χθες στη δημοσιότητα το Υπουργείο Nαυτιλίας και Nησιωτικής Πολιτικής.

Το ενδιαφέρον είναι ότι η πρόσκληση για τη χορήγηση επιδοτήσεων αφορά και  ταχύπλοα π.χ. για τις γραμμές των Κυκλάδων αλλά και την «καλοκαιρινή» γραμμή γραμμή  Ηράκλειο-Σαντορίνη. Ουσιαστικά εν μέσω «ακινησίας» επιβατών και χειμώνα υπάρχει  για πρώτη φορά το παράδοξο να υπάρχει η  δυνατότητα για όποιον θέλει να χρησιμοποιήσει ταχύπλοο, που μάλιστα λαμβάνει και επιδότηση.

Βέβαια την ίδια ώρα ορισμένες γραμμές που εξυπηρετούνται «βρέξει  – χιονίσει»  σε «δύσκολα» νησιά, από συμβατικά πλοία μένουν εκτός ή λαμβάνουν αναλογικά λιγότερα χρήματα από αυτά που αντιστοιχούν στο έργο που φέρουν σε πέρας. Κι αυτό σε μια κρίσιμη εθνικά περίοδο με τη νησιωτικότητα να είναι ή πρέπει να είναι βασικό σημείο εθνικής πολιτικής.

Ερωτηθείς την προηγούμενη εβδομάδα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μιχάλης Σακέλλης για το ενδεχόμενο να στηριχθούν και «καλοκαιρινές» γραμμές είχε τονίσει ότι σημασία έχει όχι το πού πάνε αλλά να υπάρχουν επαρκείς και ικανοί πόροι για όλη την ακτοπλοΐα. Σημείωσε, δε, ότι το αρμόδιο υπουργείο έχει τη σχετική γνώση να κάνει την ορθή κατανομή.

Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες από ΥΝΑ στόχος του σχεδιασμού για τις εν λόγω κατανομές είναι η συνολική στήριξη της ακτοπλοΐας και βέβαια των ταχυπλόων που παίζουν ένα σημαντικό ρόλο και είναι απαραίτητα για τον τουρισμό.

Συνολικά, πάντως, σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας το πακέτο στήριξης για την ακτοπλοΐα το 2020 φτάνει τα ν 55 εκατ. ευρώ,  γεγονός που διασφαλίζει την επάρκεια των θαλασσίων συνδέσεων μεταξύ των νησιών, αλλά και μεταξύ των νησιών και της ενδοχώρας.

Με αφορμή πάντως το νέο «πακέτο», ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης τόνισε ότι «το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, από την πρώτη στιγμή της υγειονομικής κρίσης, προχώρησε σε μέτρα στήριξης τόσο των εταιρειών, όσο και των εργαζόμενων.

Προστατεύσαμε τη ναυτική εργασία, με επιδότηση εργοδοτικών εισφορών για τους ναυτικούς, χρηματοδοτήσαμε τις εισφορές για τις αναστολές συμβάσεων εργασίας, μειώσαμε τα λιμενικά τέλη».

Παράλληλα υπογράμμισε πως «σε στενή συνεργασία με θεσμικούς εκπροσώπους του κλάδου και τα συναρμόδια Υπουργεία, επεξεργαζόμαστε την επέκταση των υφιστάμενων μέτρων για το 2021, αλλά και την προσθήκη νέων, εάν χρειαστεί, προκειμένου να αντιμετωπισθούν οι αρνητικές συνέπειες της συνεχιζόμενης πανδημίας και να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη επικοινωνία των νησιών και των νησιωτών με την ηπειρωτική Ελλάδα».