Αρκετά πιο νωρίς ξεκίνησε εφέτος η Black Friday αφού οι μεγάλες αλυσίδες πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών καθώς και άλλα e-shop είπαν να εκμεταλλευτούν την άνοδο των ηλεκτρονικών αγορών την ώρα που τα φυσικά καταστήματα παραμένουν κλειστά λόγω κορονοϊού.
Όπως προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) περίπου 2 εκατ. καταναλωτές θα πραγματοποιήσουν αγορές τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, η οποία τα τελευταία χρόνια είθισται να διαρκεί αρκετές ημέρες. Όσον αφορά στη μέση δαπάνη, εκτιμάται ότι κατά μέσο όρο αυτά τα 2 εκατ. καταναλωτές θα πραγματοποιήσουν περίπου αγορές αξίας €140 κατά μέσο όρο.
Η πλειοψηφία, ποσοστό 32% εκτιμά ότι θα κάνει μικρές αγορές, μέχρι 50 ευρώ, το 27% αγορές από 51 έως 100 ευρώ ενώ είναι αξιοσημείωτο ότι το 9% θα κάνει μεγάλες αγορές άνω των 500 ευρώ.
Ο εκτιμώμενος τζίρος για τις επιχειρήσεις με βάση τα συγκεκριμένα στοιχεία ανέρχεται σε 280 εκατ. ευρώ. Όπως εκτιμά το ΙΕΛΚΑ, η συνεχιζόμενη απαγόρευση κυκλοφορίας, θα αυξήσει περαιτέρω το ποσοστό των πωλήσεων που πραγματοποιούνται μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων ενώ δεν αναμένεται να επηρεαστεί ουσιαστικά το ύψος των συνολικών πωλήσεων.
Σύμφωνα με πληροφορίες ανθρώπων της αγοράς οι εφετινές εκπτώσεις θα αγγίξουν το 60% αυτή την εβδομάδα μέχρι τις 27 Νοεμβρίου όπου θα κορυφωθεί η μεγάλη αυτή εκπτωτική “κίνηση”. Οι καταστηματάρχες δηλώνουν “έτοιμοι” για να ανταποκριθούν σε τυχόν αυξημένη ζήτηση, ωστόσο, εκφράζουν την ανησυχία τους για το κατά πόσο θα είναι ομαλή η παράδοση από τις αποθήκες έως τον τελικό καταναλωτή.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της αλυσίδας Jumbo η οποία ανακοίνωσε ότι αδυνατεί να δεχθεί νέες παραγγελίες και πως το ηλεκτρονικό κατάστημα θα παραμείνει κλειστό έως και τις 26 Νοεμβρίου  καθώς δεν δύναται να υποδεχτεί νέες παραγγελίες εξαιτίας του τεράστιου όγκου που ήδη καλείται να διεκπεραιώσει.